Podivné chování Samba + XFS + ACL

Jiří Mlíka jmlika na volny.cz
Sobota Únor 8 17:08:47 CET 2003

     Dobrý den,

     již nějaký čas provozuji Samba server (2.5) na SuSE 8.0, který je
členem domény Windows 2000, tj. seznam uživatelů a skupin se přejímá z
Domain Controleru pomocí Winbindu. Sdílené adresáře jsou umístěny na oddíle
se souborovým systémem XFS. Klienti jsou stanice s W2k.

(1)   Nelíbí se mi způsob jakým se zobrazují ACL (Access Control List)
souborů a složek na klientech W2k. Na záložce "zabezpečení", kde je vidět
pouze jakýsi stručný "výcuc" práv není nic zaškrtnuto. Přestože v detailním
seznamu práv je zaškrtnuto vše (příslušné ACE (Access Control Entry)
zobrazené na Linuxu pomocí příkazu "getfacl" ukazuje samozřejmě práva
správně). To považuji za matoucí pro uživatele.

(2)   Pokud na W2k zaškrtnu položku "úplné řízení" (nebo tak nějak :-)),
problému (1) se zbavím, ale příslušné ACE se mi "zkopíruje" do tzv.
"default ACE" na XFS, které podle mě znamená že se toto ACE dědí na vnořené
soubory a adresáře. Toto chování považuji vyslověně za chybu.

Hledal jsem v archivech konference o Sambě, ale nic jsem nenašel. Zjevně to
nikomu nevadí, nebo dělám něco špatně?

     S pozdravem
                     Jiří Mlíka