Linux update / automatické aktualizace

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Sobota Únor 8 21:50:05 CET 2003

Zdravím,
asi budu mít hloupý dotaz, podobné téma už jsem v konferenci našel, ale
myslím, že hledám něco jiného. Existuje pro Linux (RadHat 7.3) obdoba
Windows update?

Až docela nedávno jsem se nechal donutit a nainstaloval si v práci W2K;
protože je máme legálně, hned jsem vyzkoušel všechno co Microsoft nabízí
- jsem zvědavý co je nového na druhé straně. A musím uznat, že Windows
update mne trochu zaujalo, ale daleko víc mne zaujalo když jsem si pak
nainstaloval Nessus a udělal si kontrolní scany. Zatímco můj Linux
server dopadl nečekaně špatně, na Windows to nenašlo vůbec nic. Pro
jistotu jsem sjel i jiné Windows, které nejsou v systému automatických
aktualizací a ty dopadly také hrozně. Ovšem pro mne je zajímavý závěr,
že něco na tom auto-update bude.

A tak by mne zajímalo, jestli neexistuje nějaká obdoba pro Linux. Tj.
ideální by pro mne bylo, aby se aktualizace stáhla sama, poslala mi
e-mail, že je připravená a počkala až jí dovolím nainstalovat. Prý něco
takového má i RedHat, ale teď netuším jestli to je zdarma nebo jak?

Nešlo by případně vytvořit takový update server mimo RedHat třeba na
nějakém místním univerzitním ftp a dát k dispozici update scripty?

--
    ___________
   |.---------.|    Vaclav Dvorsky
   |'---------'|    mailto:spr.praha10 na cssz.cz charset=iso-8859-2
    `)__ ____('     PGP: 0xD38E2CA7
    [=== -- o ]--.         _-----_   tel: +420 2 71026320
   _'---------' _  )_     (_/   \_)  fax: +420 2 74782347
  `""'"""""'""" (o o)           ustredna: +420 2 71026111
               ==\o/==
mapa: http://mapy.atlas.cz/mapa/pssz-praha10

* Best view in plain text - font Courier