OO: Print to PDF file

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Pondělí Únor 10 15:49:08 CET 2003

Pavel Janík wrote:

>   From: Oak <Oak.brno na seznam.cz>
>   Date: Mon, 10 Feb 2003 12:22:20 +0100 (CET)
>
>Zdravím,
>
>   > poprosil bych nějakýho trpělivýho uživatele, aby mi vysvětlil, jak mám
>   > nakonfigurovat tisk do PDF souboru v Open Office.
>
>Print, vybrat tiskárnu PDF konvertor, Tisk do souboru, vybrat soubor,
>změnit formát na PDF, OK.
>
>   > Sice to produkuje výsledný PéDéFka, ale nejdou v _ničem_ otevřít
>   > (ačkoli Konqueror produkuje správný náhledy), navíc já to chci právě
>   > kvůli přenositelnosti na woknovský počítače.

> [...]
Osobne pouzivam OO 1.0.2. Z xtermu spustim "spadmin".
Overim, ze existuje tiskarna "generic printer". Pro zacatek
vypnu nahrazovani pisem a zbyle nastaveni ponecham
default. Spustim soffice, napisu nekolik  znaku s a bez
doakritiky "abc, ěščř". Dam Soubor -> Tisk -> Vse, Tisk
do souboru. Vyberu cilovy soubor, treba /home/user/print.ps.
Kliknu OK, potvrdim eventuelni prepsani stare verze.

Tim mi vznikne postscriptovy soubor print.ps, ktery si mohu
prohlednout pomoci "gv print.ps". Pokud vypada dobre,
prevedu jej do pdf pomoci prikazu

"gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite \
    -dEmbedAllFonts=true -dCompressPages=true \
    -dUseFlateCompression=true
    -sOutputFile=print.pdf print.ps"

Prikaz je na jedne radce. S ghostscripem verze 7.04 (zjistite
pomoci "gs --version") byva konverze pekna, s vektorovymi
fonty. Vysledne pdf prohlednu opet pomoci "gv print.pdf"
a pak pomoci "acroread print.pdf".

Vsechny uvedene prikazy zadavam do xtermu.

Pokud tento postup funguje, lze nastavit "generic printer"
jako pdf konvertor, takze tisk do pdf pujde provest v jednom
kroku. Tento krok - za - krokem postup by vsak mohl
eventuelne odhalit nejake potize a proto jsem jej popsal.

Napiste, jak jste dopadl.

Zdravi
OldFrog.