Re: OO: Print to PDF file

Oak Oak.brno na seznam.cz
Středa Únor 12 08:00:19 CET 2003

Prit z OO do PS byl vpořádku, konverze do PDF taky.
Už to by mi bývalo i stačilo, i když to není moc
pohodlný ale funkční ano. K nastavení OO:
V PDF konverteru OO bylo u již dříve mnou vytvořeného
"Konvertoru do PDF" toto:
  /usr/bin/gs -q -dNOPAUSE -sDEVICE=pdfwrite \
  -sOutputFile="(OUTFILE)" -
což mi připadlo velmi divný (už tou pomlčkou na konci)
a přepsal jsem to na:
  gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite -dEmbedAllFonts=true \
  -dCompressPages=true -dUseFlateCompression=true \
  -sOutputFile="(OUTFILE)" "(TMP)"
Kde "(TMP)" měl být dočasný soubor PS, který OO
vytváří (bez něho to mělo sosat z trouby). Po této
opravě začal konvertor fungovat.

Jsem teď spokojený:
 + perfektní zachování rozvržení objektů
 + perfektní (dokonce vektorové) zachování rovnic
 + zachování speciálních znaků
 - velikost výsledného souboru

Zarazila mě volba -dUseFlateCompression=true, kterou
uvádíte, a jež jsem nenašel ani v
/usr/share/ghostscript/7.05/doc/Use.htm
ani v #gs. Nemůžu totiž být spokojený s velikostí
dokumentu, která je oproti původnímu formátu neúměrně
velká. Největší je PS, konverzí v termu to má asi
polovinu, ale při generování z OO (stejným příkazem)
přímo do PDF to je stejně velký jako když vytvořím
PS. 2stránkový soubor s obrázky, popisky a trochou textu:
  srov.sxw - 71 kB (zdroj - dokument OO)
  srov.doc - 76 kB (export do MS Word)
  tisk.ps - 1,7 MB
  tisk.pdf - 850,8 kB (konverzí v terminálu z předch. ps)
  tisk.pdf - 1,7 MB (tisk do souboru z OO)
  tisk.pdf - 1,8 MB (vynechána volba -dUseFlateCompression=true)
Na tomto zkušebním dokumentu je vidět dramatický rozdíl
mezi velikostmi jednotlivých formátů a souborů. Kompresí
do RARu se dá PDF z OO zmenšit asi na třetinu.
Další alternativy, jsou co do funkčnosti (RTF) ještě
horší, a tak bych rád zkusil něco udělat s velikostí
PDF. Pokud vím, tak např. komprese bitmapových obrázků
uvnitř PS a PDF dokumentů existuje a proto mě udivuje
velikost mého zkušebního PDF.
Je možnost nějakého dalšího nastavení? Já nic na toto
téma v Use.htm pro gs nenašel.

gs 7.05.3
oo 1.0.1

Zdraví

Oak

Dne 10. únor 2003, <linux na linux.cz> napsal:

> Pavel Janík wrote:
> Tim mi vznikne postscriptovy soubor print.ps, ktery si mohu
> prohlednout pomoci "gv print.ps". Pokud vypada dobre,
> prevedu jej do pdf pomoci prikazu
>
> "gs -dNOPAUSE -dBATCH -sDEVICE=pdfwrite \
>     -dEmbedAllFonts=true -dCompressPages=true \
>     -dUseFlateCompression=true
>     -sOutputFile=print.pdf print.ps"
>
> Prikaz je na jedne radce. S ghostscripem verze 7.04 (zjistite
> pomoci "gs --version") byva konverze pekna, s vektorovymi
> fonty. Vysledne pdf prohlednu opet pomoci "gv print.pdf"
> a pak pomoci "acroread print.pdf".

> [...]

Reklama:
Darujte k Valentýnu Modré z nebe od Orionu. Pošlete zdarma valentýnská přání, loga a melodie na mobil !
http://ad2.seznam.cz/redir.cgi?instance=42383%26url=http://www.orionmodreznebe.cz