RedHat 8.0 a automaticke zavedenie ntfs pri starte

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Únor 12 08:09:01 CET 2003

Dobre rano,

On Tue, 11 Feb 2003 svrlo na stonline.sk wrote:

> To nepomoze, tam sa len specifikuje co, kam a ako pripojit, ale ja

Ach tak. Ja myslel, ze jste UPLNY zacatecnik, omlouvam se.

> potrebujem povolit automaticke zavedenie modulu do jadra a tento
> postup neviem.

No, mohlo by pomoci zavest modul pomoci initrd. Vytvoreni takoveho souboru
by vypadalo asi takto:

mkinitrd --preload=ntfs [--preload= ... ty moduly, ktere natahujete ted] \
/boot/initrd-<vase_kernel_version> <kernel_version>

pravdepodobne pak preinstalovat lilo, pokud jej pouzivate, grub ne.
Dejte jen pozor, aby jste natahl vsechny moduly, ktere natahujete pri
instalaci ted. Ono tam bude pravdepodobne patrit ext3 a jdb no a pokud
treba mate nejaky scsi radic, tak tam asi bude i scsi...

 Kdyz by jste si s timto nevedel rady, tak napiste a nebo si, pokud pouzivate RH, napiste
(vytvorte) /etc/rc.modules, jehoz obsah muze byt napr.:

#!/bin/sh
. /etc/init.d/functions

action $"Loading module ntfs: " modprobe ntfs

a to by melo stacit, protoze tento skript se spusti drive (viz.
rc.sysinit), nez se pripojuji lokalni svazky...

> Neviem ci musim kompilovat jadro a ak ano ako atd.

Nebo je resenim zakompilovat onen modul do jadra. Jak se to dela, bylo v
konferenci popsano hafo-krat

> Pretoze ked to aj do fstab zapisem nic sa neudeje, ani po restarte
> manualne mount ... nic sa nedeje, modul nie je zavedeny, musim ho
> rucne a potom aj rucne mountovat a to prave nechcem.

Jo jo, to je jasne.

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488