Audio CD s ochranou proti kopirovani

Stepan Cirkl cirkl na ccu.cz
Středa Únor 12 20:54:26 CET 2003

Kovar Jan wrote:
> Předpokládám, že zde diskutujete pouze hypoteticky. Ochrana
> proti kopírování
> je podle mého názoru vytvořena proto, aby obsah nebylo možno
> kopírovat.
> Myslím, že se jedná o jinou formu krádeže a tohle by určitě
> nemělo patřit
> na konferenci o Linuxu. Zanedlouho se objeví tací, kteří obviní celou
> skupinu - tj. uživatele této konference z nelegálního
> kopírování. Najděte si prosím na podobné debaty raději jinou
> konferenci.
> Nechci polemizovat o ceně, za kterou se dá cédéčko pořídit v
> [...]

Jen takova mala poznamka. Podle AZ je vodste nezakone i poskytovani
postupu jak prekonat ochranu, pokud z toho mate majetkovy prospech. Ted
jen dokazat, ze mate majetkovy prospech ze zde podavanych rad a je to.

AZ Vam vpostate rika, ze si muzete udelat zalozni kopii pro sve potreby,
ale zaroven Vam v pripade pouziti ochrany proti kopirovani zakazuje si
ji udelat. Trochu schizofreni pristup.

Citace z AZ :

§ 43
(1) Do práva autorského neoprávněně též zasahuje ten, kdo vyvíjí,
vyrábí, nabízí k prodeji, pronájmu nebo půjčení, dováží, rozšiřuje nebo
využívá pro dosažení majetkového prospěchu poskytováním služeb nebo
jiným způsobem pomůcky zamýšlené k odstranění, vyřazení z provozu nebo
omezení funkčnosti technických zařízení nebo jiných prostředků k ochraně
práv.
(2) Za jiné prostředky podle odstavce 1 se považují jakýkoli postup,
výrobek nebo součástka vložené do postupu, přístroje nebo výrobku, jež
mají předcházet, omezit nebo zabránit neoprávněnému zásahu do práva
autorského k dílu, které je zpřístupňováno jen s použitím kódu nebo
jiným způsobem umožňujícím odkódování.

S pozdravem

--
Stepan Cirkl