narustani PostgreSQL

Bronislav Klapuch bk na net2001.cz
Čtvrtek Únor 13 17:08:02 CET 2003

Milos wrote:

> Zdarvim,
> zlobí mě postgres:
>
> Mam databázi (její dump ce cca 0,5 až 3MB), čítá asi 10 tabulek, relace
> ... a do jedné se několikrát za hodinu přidávají data (trafik), který se
> na konci měsíce maže.
>
> Problém je v tom, že databáze stále narůstá: začínala celkem na 16MB, po 3
> měsících je na tom takhle:
>
> [root na server root]# du -csh /var/lib/pgsql/data/base/*
> 3.6M    /var/lib/pgsql/data/base/1
> 3.6M    /var/lib/pgsql/data/base/16975
> 4.0M    /var/lib/pgsql/data/base/16976
> 101M    /var/lib/pgsql/data/base/16977
> [...]

Zmiňujete se, že data průběžně mažete.
Neznám strukturu vašich tabulek, frekvenci zápisů a mazání položek.
Zkusím poradit, i když jsem podobný problém neřešil.

Odstraněné záznzmy ze systému nemzizí. Stanou se součástí vnitřně
zřetězeného seznamu. Znamená to, že odstraněné záznamy fyzicky stále
zabírají místo na disku. Pro MySQL platí, a pro PostgreSQL bude jistě
alternativa : Zbytky po vyjmutých záznamech odstraníte dotazem OPTIMIZE
nebo pomocí myisamchk. Oba uvedené příkazy uklidí prostor po vyjmutých
záznamech.

B.Klapuch