Digitalni kamery & linux

Jan Bares jan.bares na ante.cz.no.spam
Pátek Únor 14 09:01:13 CET 2003

> Zcela spravne. Ja mam jen dv out a celkem mi to vadi. To nahrani zpatky je
> tom, ze na miniDV kazetu za bratru 130Kc se vejde 1 hodina zaznamu v plne
> kvalite. DivX je vzdycky horsi a vypalit DV soubory na CDcko je silenost.
> Takze in/out je o tom, ze stahnes, prostrihas a zase ulozis na nejlepsi
> misto, kde to muze lezet.

Já si naopak myslím, že DV-in se může hodit. Např. po sestříhání to můžu
nahrát a uložit na kazetu beze ztráty dat. Navíc je to trošku zamotané.
Všechny DV kamery mají i DV in - jsou to v podstatě skoro stejná data co
jdou z CCD chipu. Jenže EU na kamery s DV-in nasadila clo 10% navíc, prý na
podporu domácích výrobců nevím čeho. Takže až do nedávna na většině kamer
šlo DV-in odblokovat změnou SW (podobně jako mobily). Jenže to EU nestačilo
a tak je v platnosti nové nařízení, že i kamery, které jdou SW odblokovat
podléhají clu. Takže nové kamery už odblokovat nejdou.

Vzhůru do Evropy...

Honza.