Delka podpory jednotlivych distributoru

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Únor 16 00:23:21 CET 2003

On Sat, Feb 15, 2003 at 09:32:14PM +0100, Martin Reiser wrote:
> Zdravim vsechny priznivce a odpurce jednotlivych ditribuci:
>
> Nemate nekdo prehled (nebo neni neco na NETu) o tom,
> 1. jak dlouhou podporu poskytuji jednotlive distribuce.
> Zajimaji mne ty beznejsi.
>
> Pokud RH a Mandrake hodlaji davat do obehu baliky je rok pripadne rok a pul
> , je to zoufale malo. Jak potom pred pred sefem, ktery zna windows a vidi
> reklamu m$, vysvetlit vyhodu linuxu oproti Windows. Zepta se na delku
> podpory a vy reknete 1 rok, tak se vam vysmeje. K cemu stabilita linuxu,
> kdyz to budu muset preinstalovat nebo ugradovat ?
> [...]

Dobry den,

jestli si predstavujete, ze v breznu 2001 nainstalujete server a uz na
nej ani nesahnete, tak nespravcujte a to myslim vazne! To by pak nebyl
zadny kumst umet vyklikat distribucni instalaci a koncit. Vyvoj jde tak
kupredu, ze opravdu za rok veci v IT zestarnou. Nejen software, ale i
hw. Kdyz si ku prikladu zkompilujete vlastni jadro, aby vyhovovalo Vasi
konfiguraci, tak na nej sahnout nemusite. Jednoduche programky pro
nastaveni hw (site, ups, atd.), bash a mc bezpecnostni riziko nepredstavuji
a pokud nemenite strivka, nebyva je treba upgradeovat. To nejdulezitejsi
ucel serveru jsem jeste nezminil. Treba mailserver, www, databaze atd.
Takove programy ja kompiluju a zvazuji zda-li potrebuju nejakou posledni
novinku, jako jsem tuhle potreboval v postgresql, nebo jestli se zamerim
na stabilitu pro zakazniky a zvolim mnohokrat otestovanou stabilni verzi
se kterou nejsou problemy. V pripade velkeho tlaku se poradim primo v
konferenci daneho produktu, tady, u kamaradu spravcu...

Balickove systemy miluju a pouzivam je na mem desktopu a porad se tam
melou a melou. Za podporu jsem rad. Jeste poznamka k onomu mailserveru,
tusim ze zrovinka qmail jiz delsi dobu netrpi bezpecnostnimi problemky a
kdyz bude na pocitaci jenom iptables s povolenou 25+... nevim nevim jestli
to bude treba upgradeovat :)

S pozdravem Dalibor Straka