Delka podpory jednotlivych distributoru

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Neděle Únor 16 12:01:45 CET 2003

On Sat, Feb 15, 2003 at 09:32:14PM +0100, Martin Reiser wrote:

> Nemate nekdo prehled (nebo neni neco na NETu) o tom,
> 1. jak dlouhou podporu poskytuji jednotlive distribuce.

Debian vydává distribuce nepravidelně (viz např.
http://www.solnet.cz/presentations/debian/mgp00006.html), ale dá se říci,
že to není příliš často[1], takže ani nemusíte dělat často upgrady
serverů. Podporu[2] poskytuje samozřejmě po celou dobu existence té
konkrétní stabilní distribuce. Po nastoupení nové stabilní distribuce,
není AFAIK stará stable distribuce oficiálně podporována. Faktem však je,
že i nyní vycházejí security updates na distribuci potato, přičemž již
téměř 7 měsíců existuje její nástupce -- woody. A neznám žádný rozumný
důvod, proč neupgradovat z potato na woody.

> podpory a vy reknete 1 rok, tak se vam vysmeje. K cemu stabilita linuxu,
> kdyz to budu muset preinstalovat nebo ugradovat ?

A proč se tak bojíte upgradů? Nevím, jak jsou na tom ostatní distribuce,
ale já Debian upgraduju:

# apt-get update
# apt-get -u dist-upgrade

a je pravdou, že jsem takto upgradoval desítky strojů vzdáleně.

> ?To uz nebude mozne ? Nebo mam pri cene zeleza 25.000 kupovat nejaky
> advanced server za 50.000 ? nebo vše kompilovat  a suplovat práci
> ditributora ?

Myslím, že pokud Vás distribuce nutí, abyste dělal práci, kterou již
udělal distributor, je něco špatně. Je na čase, abyste se zamyslel,
a zjistil, kde je problém. Buď neumíte s Vaší distribucí zacházet, nebo
jste si špatně vybral distribuci, protože Vám neposkytuje to, co od ní
očekáváte[3]. Takže pokud nechcete platit spoustu peněz nebo "vymýšlet
znova kolo", možná Vám bude stačit si vybrat správnou distribuci. Vždyť
jich existuje více než dost (viz např. http://distrowatch.com/ :-)).

> Martin Reiser

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"If I have trouble installing Linux, something is wrong. Very wrong."
       -- Linus Torvalds

[1] Někteří tvrdí, že s novou distribucí Debianu se můžeme setkat asi tak
často, jako se zatmněním slunce. :-) (zdravím Yenyu :-))
[2] Tedy pokud si pod podporou představujete security updates.
[3] Toto není míněno nijak špatně. Distribuce, která někomu plně vyhovuje,
může jinému přinášet spíš nevýhody než komfort. Navíc v průběhu času se
nemění jen distribuce, ale i Vaše nároky na ni a Vaše schopnosti. Proto
můžete zjistit, že existuje distribuce, která Vám sedí víc, než ta, kterou
momentálně používáte. Já jsem to před cca dvěma a půl lety zjistil. :-)