Zamrznuti systemu

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Neděle Únor 16 21:11:30 CET 2003

Pavel Dobes wrote:
> Premontovaval jsem pocitac (jen jsem zasroubovaval vse, co se da...) zacal
> zatuhavat pocitac. Po kontrole vsech komponent jsem si myslel, ze je
> problem vyresen. Kdyz jsem ale naposledy prisel k pocitaci a byl tuhy.
>
> Blikaly ale na klavesnici Caps-Lock a Scrool-Lock. Nevite co to znaci?

Muhlo by to znamenat dve veci.

LEDky na klavesnici se nastavuji programovanim. Jinak receno kdyz
stisknete CAPS-LOCK, vyvola to interrupt a teprve program ktery jej
odchyti nastavi (ale nemusi) LED. Cili klavesnice sama o sobe s tim
primo nema nic spolecneho.

Jestlize vam blikaly LEDky, tak bud:

1. System neni uplne mrtvy, protoze byl schopen nastavovat LEDky. V tom
pripade by to mohlo neco znamenat.
2. Je problem v klavesnici. (UZ se mi takhle stalo, ze se system zdal
zatuhly, ale problem byl v klavesnici. Zvlast ucinny je dojem pokud se
na obrazovce nic nedeje.)

Zkusil jste vymenit klavesnici a nebo ji alespon odpojit/ pripojit ?
Pokud mate PC v siti, zkuste ping a nebo prstup na sitove sluzby ktere
tam bezi.
> Jelikoz jsem nenasel zadny problem ve spojich hardware, ka se ptam
> prostrednictvim konference.
>
> Jake jsem vlastne diagnosticke nastroje? Nejak jsem je zatim
> nepotreboval...

Pokud chcete testovat pamet, pak bych doporucil memtest, je opravdu
velice dukladny. V jednom testovanem NTB tak zahral pameti, ze se zacaly
objevovat chyby. (chlazeni fenem pomohlo :)

Dan