kontrola mail-status jinak nez /var/log

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Neděle Únor 16 19:15:05 CET 2003

Jan Kubik wrote:
> Vazeni,
>
> hledam moznost, jak umoznit beznym uzivatelum zkontrolovat
> stav mailsystemu - v nejjednodussim pripade by mohl uzivatel
> napr. pres WEB nahlednout, zda jeho vlastni mails opustily
> firemni mail server.
> Soucasne je to reseno tak, za kdyz ma uzivatel pocit, ze zprava
> neodesla (potencialni prijemce se hlasil u uzivatele mezitim
> telefonem a urgoval mail), tak se ja remote podivam do /var/log apod.
> a vetsinou ubezpecim uzivatele, ze zprava byla odeslana.
>
> Hledam tedy nejaky programek (navod, zdroj), ktery by umoznil
> [...]

Pokud na serveru kde bezi SMTP mate nejaky web server, pak bych pouzil
mailq prikaz a cgi resp. treba PHP. A pokud k tomu pridate nejake
rozumne preparsovani mailq vystupu, budou myslim uzivatele spokojeni.

Webmin je pouzitelny, ale pro dany pripad se mi to zda jako zbytecne
vykonny nastroj na takovou malickost.

Co se tyka mailq prikazu, pak (co vim) je obsazen v Sendmailu a
Postfixu. U Qmailu nevim, ale zrejme tam bude neco podobneho.

Pokud byste chtel, muzu vam poslat maly PHP parser pro mailq vystup z
Postfixu co jsem si k tomuto ucelu napsal (predpokladam ze bude zpetne
kompatibilni se Sendmail verzi).

Dan