kontrola mail-status jinak nez /var/log

Jan Kubik jan.kubik na kb-soft.com
Pondělí Únor 17 12:51:15 CET 2003

Vazeni

predem dekuji za odezvy a zde nekolik poznamek(otazek):

to webmin:
software jsem si nainstaloval. Pekne. Jestlize jsem nic
neprehledl, tak je to vecicka, ktera umozni uzivatelum
nahled do systemovych konfiguraci bez root/vi/znalosti
ulozeni v systemu.
V pripade mailu ovsem dostane uzivatel originalni zobrazeni
/var/log/mail. Uzivatele, ktere mam tu cest "supportovat"
maji ovsem problem najit hlavni vypinac na pocitaci. Pro ne to
asi neni. Pouzivaji u Vas bezni uzivatele skutecne webmin?

to mailq:
ano pouzivam sendmail, mailq je nainstalovan. Ovsem nevim, zda
je pouziti mailq (nebo neco jineho, co ukazuje stav fronty) ta
cela pravda. V pripade,ze se mail nachazi nekde na ceste v
internetu bude fronta prazdna - proto jsem se domnival, ze to
ultimativni reseni bude nahlednout  "user friendly" do logu?
Je tento nazor spravny?

to parser,vlastni reseni(Dan Bar):
Priklad, ktery uvadi Dan Bar bych si rad nahledl - dekuji predem
za zaslani.

jan

"Jan Kubik" <jan.kubik na kb-soft.com> wrote