Dosemu+Fox+zdielane indexov v sieti - VYRIESENE

Michal Samek spec_list na tony.cz
Pondělí Únor 17 11:20:28 CET 2003

> [...]
> uctu/zmien. Pricom hlada zaznamy v tabulke seekom a aktualizuje ich.

> No s tym zamykanim by som to u nich nebral 100%. Nevidel som zdrojak,
> ale o zamykani viet som od neho nepocul ani slovo. No a chcel som od
> neho, aby otvoril du databazu pred zapisom ako Exclusive na co sa
> zarazil a vyhlasil, ze to netreba (to je jedna z veci co si o FOXke
> pamatam ;o)) Ale dost pochybujem, ze sa tam nejake zamykanie kona.
> Proste len zmodifikuje dbf-ku. (Apon co som si vysimol ked som mu
> nazeral cez plece ked upravoval ine veci). Ale je fakt, ze som skusal

Presne tomu soucasnemu zapisu se musite vyhnout. Normalne by to bylo
udelane tak, ze aktualizujici proces zamkne zaznam, ktery nasledne
precte, pripocita/odecte nejake cislo a zase odemkne. Ale smbfs vam
pusti (u mne je tomu tak) lock pres lock, takze je mozne, ze proces 1
precte starou hodnotu, kterou mezitim proces 2 zapise zmenenou a proces
1 zapise ve finale spatnou hodnotu (nebot pocital se starsi verzi)
zpatky. Nebo se budou dit korupce na indexu, pokud se aktualizaci
meni/doplnuje field, pouzity v index vyrazu. A pokud byste otevrel
soubor exclusive, tak je to dalsi pruser, u mne a u mnoha jinych vam to
pusti v klidu 2krat otevrit vyhrazene. Pokud s tim musite zit tak, jak
to mate, zkuste aspon organizacne vyloucit soucasnou aktualizaci.

Nebo co takhle mars/nwe a nativni klient netx/vlm? Tam je to v poradku,
zamykani funguje, jak region- tak file-lock.

--
Michal Samek <spec_list na tony.cz>