Multihead, Xinerama: Problémy

Oak Oak.brno na seznam.cz
Pondělí Únor 17 13:10:08 CET 2003

Dobrý den,

nainstaloval jsem si grafiku SiS 4MB na PCI ke své
nVidii GeForce2 64MB (AGP) a snažil se rozchodit
oba monitory v konfiguraci 1280x1024 (na 17") a
1024x768 (na 15"). Vyzkoušel jsem všechny 3 režimy
a našel řadu problémů; rád bych, aby jste mi poradili,
případně potvrdili chyby, které nemůžu ovlivnit.

Chyby, společné pro všechny 3 režimy:
- grafika na 2. monitoru je výrazně zpomalená,
vykreslování je mdlé, TV nelze vůbec používat,
neboť obraz nestíhá (grafika je šunka nebo SW
problém?)
- při spuštění TV bez X Video Extension (noxv)
na druhém monitoru dojde k okamžitému zatuhnutí
systému nebo jeho nekompromisnímu pádu a restartu.

Další problémy, či jen objevené nevýhody jednotlivých
módů:
- Traditional (naprosto oddělené desktopy - 2x
spuštěný Xserver?). Zřejmé nevýhody: nespolupráce
ploch,...
- Clone (kopie)
  * "celý KDE3.1" ve druhém okně působí velmi nekon-
zistentně, neboť je asi ze 75% anglické
  * nepřišel jsem na to, jak přenést okno z jedné
plochy na druhou (nejde?); to je zásadní
  * jinak spokojenost jak v KDE, tak krátkém testu
ve WindowMakeru
- Xinerama mód
  * estetická chyba ve formě pozadí přepůleném do
obou monitorů
  * zásadní chyba při spuštění TV (asi u všech
aplikací pracující s XV ext., jako MPlayer, apod.),
kdy je obsah okna adresovaný úplně mimo jeho vnější
widget (rámeček na monitoru 1, oraz na monitoru 0, :-).

Mým základním uživatelským požadavkem je správná
funkčnost plochy, (fungující video rendering, apod.;
neestetika se přežije), a zároveň možnost spolupráce
obou monitorů, tedy přenos okna (nebo toolbarů) z
jednoho do druhého.

Vděčný budu za všechny tipy a zkušenosti.

*Pročetl jsem dokumentaci Xineramy, dokument o instalaci
multiheadu v sdb od SuSE, ale tam jsou jen více méně
popisy instalace HW a nastavení, ne pipis _koncepce_
a možností využití jednotlivých módů. Ani googlování
nepomohlo.

Zdraví,

Oak

Reklama:
Mall [mo:l] - promenáda, široká alej, nákupní středisko (velké)
Internet Mall - profesionální nákupní galerie na Internetu (http://www.mall.cz)