Multihead, Xinerama: Problémy

Daniel Smolik marvin na mydatex.cz
Úterý Únor 18 15:46:02 CET 2003

Oak wrote:
> [...]
> oba monitory v konfiguraci 1280x1024 (na 17") a
> 1024x768 (na 15"). Vyzkoušel jsem všechny 3 režimy
> a našel řadu problémů; rád bych, aby jste mi poradili,
> případně potvrdili chyby, které nemůžu ovlivnit.
>
> Chyby, společné pro všechny 3 režimy:
> - grafika na 2. monitoru je výrazně zpomalená,
> vykreslování je mdlé, TV nelze vůbec používat,
> neboť obraz nestíhá (grafika je šunka nebo SW
> problém?)
> - při spuštění TV bez X Video Extension (noxv)
> na druhém monitoru dojde k okamžitému zatuhnutí
> systému nebo jeho nekompromisnímu pádu a restartu.
No pouzivam DualHead + Xinearmu cca 2 roky. Nemam v celku zadne
problemy. Ale  to bude kombinaci HW. Ja mam 3dfx na AGP a nejakou
Mach64 na PCI. Xvideo mi jede jen na te 3dFX. Ale xawtv mam porad
pustene na te druhe. Ale je to fakt zajimave nebot na te MAch64 xvideo
urcite nejde, ale presuny okna z tv jsou ryche ne takove trhane jako s
DGA.

> Další problémy, či jen objevené nevýhody jednotlivých
> módů:
> - Traditional (naprosto oddělené desktopy - 2x
> spuštěný Xserver?). Zřejmé nevýhody: nespolupráce
> ploch,...
> - Clone (kopie)
>   * "celý KDE3.1" ve druhém okně působí velmi nekon-
> zistentně, neboť je asi ze 75% anglické
To je chyba KDE. Napr s cca 10let starym fvwm to chodi OK.
>   * nepřišel jsem na to, jak přenést okno z jedné
> plochy na druhou (nejde?); to je zásadní

To nejde to je prece DualHead.

>   * jinak spokojenost jak v KDE, tak krátkém testu
> ve WindowMakeru
> - Xinerama mód
>   * estetická chyba ve formě pozadí přepůleném do
> obou monitorů
>   * zásadní chyba při spuštění TV (asi u všech
> aplikací pracující s XV ext., jako MPlayer, apod.),
> kdy je obsah okna adresovaný úplně mimo jeho vnější
> widget (rámeček na monitoru 1, oraz na monitoru 0, :-).
To je chyba v Xserveru. To ja mel na 3dfx cca pre rokem. Ale
reportoval jsem testoval a zase reportoval a od te doby to chodi.

> Mým základním uživatelským požadavkem je správná
> funkčnost plochy, (fungující video rendering, apod.;
> neestetika se přežije), a zároveň možnost spolupráce
> obou monitorů, tedy přenos okna (nebo toolbarů) z
> jednoho do druhého.
Vse z toho mi jde. V KDE 2.2 v Debianu, kdyz zapnu Xinerama tak se mi
okna otviraji v levem nebo pravem desktopu, ale ne uprosterd. S Gnome
to nechodi nevim proc, kdyz vsude pisou ze jo.

			Dan