Delka podpory jednotlivych distributoru

Pavel švarc stefan.samecek na volny.cz
Úterý Únor 18 18:35:55 CET 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> [...]
>  > http://www.redhat.com/apps/support/errata/rhlas_errata_policy.html
>
> To ovsem neni naprosto pravda - support ve sve podstate je pouze a jen
> __MAXIMALNE__ 3 roky, ty dalsi je jen: <cite>During the Maintenance
> phase, only Security errata and select mission critical bug fixes will
> be released for the Enterprise products.</cite> Jinymi slovy, pokud Rd
> Hat Inc. sezda, ze to neni _VYBRANA_ kriticka ci bezpecnostni chyba, je
> investice do tohoto produktu a zazemi naprosto na nic... Navic i tech
> pet let podpory muze byt malo - cykly, ktere zminoval kolega nejsou
přiznám se že si myslím že toto stačí, po třech letech vývoje už asi nebude
moc co zlepšit tak nastupuje jenom údržba.

> HZD, GIS neni jen nad Oracle... navic treba i pro akademickou sferu je
> 100.000,- Kc (Fluent) v korunach dost penez a strojari, stavari apod.
> nemaji penize na zaplaceni patricne erudovaneho cloveka...
tohle nechápu jak se to vyjadřuje k OS a jeho podpoře ?

> Jiz to zde padlo... - napr. Sun se Solarisem... - domnivam se, ze z
> aplikacni urovne se s nim Linux nemuze rovnat (mysleno co se tyce
> portace komercniho software - ano specializovane perlicky prechodu na
> Linux jsou - posledni napr. Pixar, vim, znam, sleduji, ovsem Hollywood
> neni svet).
no pokud je to tak špatné a pro LINUX se nic neportuje nebo jen málo, potom
nasazení LINUXu nebrání taktika RH ale nedostatek software. Toto sice může
být uzavřený kruh, ale RH asi není v pozici toho kdo ho rozetne

> A vite o tom, ze to AS je RH rady 7.X a ze v nem naopak chybi rada
> veci, na kterou jste davno v RH 'desktop' 7.3 zvykly? - nekdo
> vyzdvihoval 'nove' vlastnosti - prave pro problematicnost v AS vetsina
> neni a jen tak nebude...
a potřebuje vámi nasazovaný software něco z toho co v AS chybí ??

> Protoze se snazime Linux stavet i do EE sfery a je snaha ho tam
> protlacit na ukor jinych komercnich reseni... nerikam, ze zdarma (free
> beer?), ale to reseni v soucasne nabidce neni ani levnejsi, ani
> snadnejsi, ba co vice, jevi se mi jako daleko nebezpecnejsi a
> problematictejsi ICT investice - pro mne to neni dobra vyzitka a snazim
> se s tim neco delat - treba i tim, ze castecne transparentne supluji
> vendora distribuce pro zakazniky...
Já se opravdu nesnažím :O))
Můžete sem napsat co konkrétně je levnější snadnější a bezpečnější řešení
než RedHat AS ??

Stefan