Delka podpory jednotlivych distributoru

Úterý Únor 18 17:56:10 CET 2003

Pavel švarc wrote:
> No pokud na systému poběží nějaké "velké" a hlavně "komerční" řešení potom
> myslím není na místě nasadit distribuci která je prostě "malá", myslím tím
> volně šířenou verzi RH.
..
 > šiřitelné verzi ?? AS má podporu 5let
 > http://www.redhat.com/apps/support/errata/rhlas_errata_policy.html

	To ovsem neni naprosto pravda - support ve sve podstate je pouze a jen
__MAXIMALNE__ 3 roky, ty dalsi je jen: <cite>During the Maintenance
phase, only Security errata and select mission critical bug fixes will
be released for the Enterprise products.</cite> Jinymi slovy, pokud Rd
Hat Inc. sezda, ze to neni _VYBRANA_ kriticka ci bezpecnostni chyba, je
investice do tohoto produktu a zazemi naprosto na nic... Navic i tech
pet let podpory muze byt malo - cykly, ktere zminoval kolega nejsou
utopii, ale realitou.

> Pokud hodlám nasadit např. Oracle Database Standard Edition v ceně 15,000$
> potom investice 800$ za RedHat AS je něco mále nad 5% a to my nepřijde zase
> tak strašné.

HZD, GIS neni jen nad Oracle... navic treba i pro akademickou sferu je
100.000,- Kc (Fluent) v korunach dost penez a strojari, stavari apod.
nemaji penize na zaplaceni patricne erudovaneho cloveka...

> A pokud se vám ten poměr cena/doba podpory nezdá řekněte kdo nabízí více ??

	Jiz to zde padlo... - napr. Sun se Solarisem... - domnivam se, ze z
aplikacni urovne se s nim Linux nemuze rovnat (mysleno co se tyce
portace komercniho software - ano specializovane perlicky prechodu na
Linux jsou - posledni napr. Pixar, vim, znam, sleduji, ovsem Hollywood
neni svet).

> například právě AS má podle www.redhat.com certifikaci pro HW Dell, HP i IBM

	A vite o tom, ze to AS je RH rady 7.X a ze v nem naopak chybi rada
veci, na kterou jste davno v RH 'desktop' 7.3 zvykly? - nekdo
vyzdvihoval 'nove' vlastnosti - prave pro problematicnost v AS vetsina
neni a jen tak nebude...

> no pokud peníze nejsou kritériem výběru tak proč se potom bavíme o volně

	Protoze se snazime Linux stavet i do EE sfery a je snaha ho tam
protlacit na ukor jinych komercnich reseni... nerikam, ze zdarma (free
beer?), ale to reseni v soucasne nabidce neni ani levnejsi, ani
snadnejsi, ba co vice, jevi se mi jako daleko nebezpecnejsi a
problematictejsi ICT investice - pro mne to neni dobra vyzitka a snazim
se s tim neco delat - treba i tim, ze castecne transparentne supluji
vendora distribuce pro zakazniky...