Instalace XP mi zmrsily Linux

Karel Kral co-as na quick.cz
Středa Únor 19 04:51:32 CET 2003

Dobry den,

Z Vaseho dopisu neni jasne, jestli chcete mit na disku Win98 + WinXP + RH a
nebo jen RH a WinXP. V kazdem pripade se nejspise prepsal jen zavadeci zaznam
(kde sedel GRUB). Pokud se tedy jeste dostanete pres zachranou disketu do
linuxu (pripadne u RH 7.x lze nabootovat pres volbu linux rescue), lze toto
lehce opravit. Musite take ovsem vedet kde jste mel /boot partisnu - - viz
/etc/grub.conf, v sekci toho linuxu by melo byt neco jako: root (hd0,0)
Pak jiz staci spustit grub, root (hd0,0), setup (hd0). Tento priklad je pro
rozlozeni, kdy grub je na prvnim disku (primary, master) a /boot jsem si dal
do prvniho oddilu (hd0,0) - Vy si urcite nejdriv overte sve nastaveni. Pak
jiz by mel mit grub zase pri bootovani hlavni slovo - muzete si v linuxu
nastavit jiz dalsi potrebne. Me se take osvedcilo (pri provozovani Win98 a
WinXP najednou) schovavat jednotlive systemove oddily (pro Win98 ten z WinXP
a naopak - sachovani s hide a unhide prikazy). Dale je dobre
proverit/nastavit aby si WinXP nevsimaly swapu pro linux (a vubec oddilu
ktere jim nepatri).

Dobre je si taky precist: info grub.

S pozdravem
Karel Kral