Delka podpory jednotlivych distributoru

Martin Reiser martin.reiser.konf na centrum.cz
Středa Únor 19 12:12:37 CET 2003

----- Original Message -----
From: "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Wednesday, February 19, 2003 9:05 AM
Subject: Re: Delka podpory jednotlivych distributoru

> [...]
> MS Windows + jeho aplikace (minoritne dalsi UNIXy), Linux v plenkach, a
> *BSD klony na akademicke a specificke pouziti... Pokud ten smer nevidite
> a neuvedomujete si toto nebezpeci, ktere je jiz vice nez realne (neni to
> utopie a vyvoj jde ve spirale, jak zrejme vite)... beru, nemam Vam to za
> zle, ja vsak nechci cekat s rukama v kline az to nastane a pak koukam a
> rikat - jak je to mozne, proc se to stalo (jako je styl mnoha lidi nejen
> v Cesku), ale aktivne se bud a) zapojit a profitovat, b) bojovat proti
> neprijemnemu stavu, ktery by mohl semlyt skoro vse okolo...
TO JE PRESNE ONO.
Uz to vypadalo, ze se linux protlaci leckde pres M$, ale oznameni o podpore
je ledova sprcha, ktera to primo ohrozuje.
MS podporuje radu WIndows NT/2000/XP vice nez 4 roky; windows 95/98/ME je
shit, o tom nemluvim.
pridam 2 priklady:
1. databazovy server male velikosti (HW stoji 50.000) jednak 3 roky je malo,
roku nemluve a jednak nektere napr IBM male servery vam zarucuji funkcnost
jen s treba rh 7.3.
2. desktop - tady IMHO bude mit linux problemy, protoze obycejny uzivatel
nebude upgradovat 1x rocne, to se vsadte. pritom ale treba nebude chtit vse
vypnout, napr ssh, co kdyz bude bug ? nebo neco v kernelu
Dneska jsou utoky provadene automaticky pomoci skriptu a hotovych programu,
staci kdyz se spusti.
Vzhledem k tomu (nejen), ze i dial-upy maji obycejne i reverzni adresy, tak
utoky probihaji i tam, videl jsem v logu leccos.

Proc si nelze zaplatit delsi podporu Redhate, Mandraku ?
chtelo by to tak distribuce 3 a AS 5-10 let podle verze (kolik si zaplatim)

Martin Reiser