Delka podpory jednotlivych distributoru

Středa Únor 19 09:05:20 CET 2003

Milan Kerslager wrote:

> Pokud podstupujete certifikace, asi Vam na penezich moc nesejde, takze
> podporu snadno zaplatite (bude to jiste jen zlomek celkovych nakladu).

	Problem je, ze neni komu a neni za co... hlavne v Linuxu... - jde o to,
ze system se musi pro novy produkt 'odladit' (pomijim, ze zaciname na
zelene louce a pomijim rovnez casove daleko narocnejsi portaci, staci
jen 'upgrade' z nizsi verze toho sameho frameworku)... - pokud je Vas
styl (a mnoha jinych): zkusime, uvidime, pokud nemame problemy, zrejme
to na nove verzi pracuje stejne dobre/spatne jako na stare, budiz, Vase
pravo Vam neberu, jen rikam, ze tam, kde lezi opravdove penize je styl
prace ponekud odlisny...

> Obvykle staci precist README daneho produktu nebo README poskytnute
> distributorem.

	Teto utopii verite?

> Asi to nechapu. Chcete zrejme neco zadarmo a nechcete zaplatit ani
> korunu - to by bylo jeste snad pochopitelne. To co je zvlastni, je
> predstava, ze NIC nevratite komunite a jeste nadavate.

	Ne, nechci nic zadarmo, nemusi to byt ani free, jako zaklad chci Linux,
protoze jak se _jasne_ vyjadrily nejmocnejsi IT firmy sveta - nahradime
proprietalni UNIXy Linuxem (IBM, Sun to jasne dokazuji jiz take nyni
ciny!) => potrebujeme Linux a potrebujeme ho v te podobe, v jake ho ve
svych laboratorich 'proprietalne' vyrobi tyto firmy, protoze jinak
budeme v te same pozici jako pred 10 lety - tedy firemne prijaty system
MS Windows + jeho aplikace (minoritne dalsi UNIXy), Linux v plenkach, a
*BSD klony na akademicke a specificke pouziti... Pokud ten smer nevidite
a neuvedomujete si toto nebezpeci, ktere je jiz vice nez realne (neni to
utopie a vyvoj jde ve spirale, jak zrejme vite)... beru, nemam Vam to za
zle, ja vsak nechci cekat s rukama v kline az to nastane a pak koukam a
rikat - jak je to mozne, proc se to stalo (jako je styl mnoha lidi nejen
v Cesku), ale aktivne se bud a) zapojit a profitovat, b) bojovat proti
neprijemnemu stavu, ktery by mohl semlyt skoro vse okolo...

Michal Kubecek wrote:

 > Mohl byste to nějak blíže vysvětlit? Právě to neustálé nucení uživatelů

	Mno ja jsem naopak zaznamenal, je to asi 14 dni, co MS musel ustoupit a
zavazal se podporovat MS WinNT 4.0 (ze by z roku 1996?) dalsich 12
mesicu... - sam si spocitejte kolik je to let a sam vidite 'chut' obmeny
ve firmach, ktere si ani MS nedovoli ignorovat, troufam si tvrdit, ze
stejne to bude i u jinych (IBM, Sun apod.)