Nastaveni firewallu na RH8.0 (divne)

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Únor 19 12:32:00 CET 2003

Dne st 19. únor 2003 08:34 jste napsal(a):
> Dobry den,
>
> pri instalaci RH8.0 jsem zaskrtnul volbu, aby neinstaloval zadny firewall.
> Po instalaci se podivam v KDE na nastaveni firewallu a je tam nastaveno
> HIGH. Pres toto bych se dokazal jeste prenest, ale pokud chci zmenit toto
> nastaveni u firewallu na LOW nebo cokoli jineho a kliknu na OK tak se zmeni
> (s odpustenim) leda tak velky kulovy....delam nekde chybu? Nebo nastaveni
> firewallu v KDE je uplne jiny firewall nez v instalatoru?
> Protoze ten stroj mi pote tvrdosijne vyhazuje jakokoli pokusy o pripojeni k
> nemu :(

> [...]

Nevím v kde jsem nenašel žádný program který by zobrazoval nastavení firewalu,
pouze program pro jeho nastavení a pokud jste do něj vlezl a něco nastavil je
to váš problém.

Takže co používáte iptables, ipchains atd........
Takže zrušte používání iptables jako root v konzoli spusťe setup potom vyberte
system services a nechte hvezdičku pouze u iptables a u ipchains ji zrušte,
nebo nějak jinak zajistěte spouštění pouze iptables.

Potom jako root proveď te /etc/init.d/iptables stop ,/etc/init.d/ipchains stop

Teď si nadefinujte vlastní pravidla iptables........
Pokud chcete pro začátek mět vše povoleno můžeme tento krok vynechat :-(

Proveďte
/etc/init.d/iptables save
Pro uložení aktuálních pravidel
/etc/init.d/iptables start
Pro použití uložených pravidel

Jinak pravidla jsou uložené pro iptables v /etc/sysconfig/iptables
A už to bude fungovat pokud zase to nebudete chtít nastavit nejakým programem
z X ek :-)

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |