GPRS DNS UDP network traffic

Antala Mario Mario.Antala na siemens.com
Středa Únor 19 14:11:20 CET 2003

	zdravim,

config:
Mandrake 8.2, standardna instalacia. firewall nastaveny na
najvyssiu uroven (cez wizdrake), takze len zakladne sluzby: http, ftp
a smtp (tusim to je vsetko)

a k veci:
mam mensi problem s GPRS pripojenim.
teoreticky by nemal byt problem s dlhsim pripojenim
kedze sa plati iba za data, ale zistil som, ze mensi problem predsa len mam.
network traffic sice nie je velky ale par kilo za hodinu to robi.
cez iptraf a fwmon -p som zistil, ze mi stale chodia UDP poziadavky z/na (?)
providerov
name server port 53. u mna to ide cez port vyssi ako 32790 (priblizne) a po
kazdom
requeste sa u mna to cislo portu incrementuje o 1. neviem ako tento
traffic obmedzit:

zakazat uplne porty nad 32790?
ak, tak ako?
zakazat UDP?
ak, tak ako?
puojde potom DNS?
ako zakazem (v iptables) lubovolny protocol (port) aby mi cez neho nechodila
ziadna
komunikacia?
viete mi odporucit nejaku dokumentaciu celkove o konfigurovani
firewallu a proxy - hlavne priklady s commentarmi (how-to v mdk8.2 sa tym
moc nezaobera)?

sorry za stupid questions, ale rtfm.-) bolo vaecsinou o ipchain a ja
pouzivam iptables.
btw.: dalsia otazka, kde je ulozena konfiguracia (rules) iptables? muozem ju
exportnut
do file-u a zasa importnut, ale nenasiel som kde je ulozene default (/etc
som
prehladaval hodinu :-( ).

kludne mi muozete odpovedat privatne, ak su tieto veci vseobecne zname :-)
prip. muozem poslat vypis z iptraf a fwmon -p, prip. dalsie potrebne info.

 vdaka

goro

btw.: moje odpovede budu mat asi vaecsi timeout, kedze nemam momentalne
flex. pristup
k mailom.