Sound Blaster Audigy 2

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Čtvrtek Únor 20 15:43:35 CET 2003

Zdravim,
po dlouhe dobe jsem se rozhodl koupit si novy pocitac (P100 je sice
fajn, ale na multimedia uz opravdu nestaci). Chtel bych mit predevsim
moznost si obcas pujcit a prehrat DVD a strihat sve zaznamy z DV.

Pocitac mam uz objednany (Duron 1300MHz, 256DDR, GeForce4 MX440SE, DVD
Toshiba M1712) a doufam, ze s nim zadne problemy pod Linuxem nebudou.
Jednu vec jsem si ale jeste nechal zvlast na rozmyslenou a tou je
zvukova karta. Na desce sice nejaka zakladni AC97 je, ale na DVD,
myslim, to uz nebude idealni.

Sice jsem si priplatil za OEM Windows, ale ihned po vyzvednuti pocitace
mam v umyslu na nej pridat Mandrake Linux - multimedia ma snad silnejsi
nez RedHat. Kazdopadne tedy ted hledam vhodnou zvukovou kartu, ktera mi
bude bez problemu chodit i pod Linuxem. Potrebuji soucasne i FireWire
pro DV, takze se mi na prvni pohled zdala idealni Sound Blaster Audigy2.
To mne docela preslo, kdyz jsem objevil, ze Creative Linux podporuje
minimalne. Ani prohledani konference a abclinuxu ve mne vic optimismu
nevyvolalo. Navic jsem si vzpomnel, jak se na mne Creative vykaslala s
podporou Voodoo2. Takze bych se chtel zeptat, jestli nekdo mate SB
Audigy2 a jestli Vam funguje dobre pod Linuxem.

Na SB Audigy2 se mi libi certifikace THX, FireWire, Dolby Digital, DTS a
optika IN/OUT. V nekterych konferencich jsem ale narazil i na nazory, ze
ostatni vyrobci maji to same a levneji. Je fakt, ze nemusim nutne
podporovat firmu, ktera Linux ignoruje a zapomina i na podporu svych
starsich produktu (Voodoo2). Pokud tedy vite o nejake jine karte, ktera
by byla pod Linuxem OK, nabizela neco obdobneho pripadne by vysla i s
extra FireWire levneji, napiste mi o ni.
Predem diky

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz