Delka podpory jednotlivych distributoru

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Únor 21 09:59:13 CET 2003

On Thu, Feb 20, 2003 at 02:45:27PM +0000, Zdenek Kabelac wrote:
> Ja si to nemuzu vysvetli jinak nez vykutalenosti firem - snad tu neni
> nikdo tak naivni ze by si myslel, ze to firmy plati ze sveho - ty
> to hezky nauctuji svym zakaznikum.
>
> Takze firma zadne jine reseni ani nehleda - proc taky, z ciziho prece
> krev netece...

 Tento nahled na vec bude funkcni do te doby nez se na trhu objevi
 konkurent, ktery reseni hleda a bude levnejsi. To co rikate znamena,
 ze je firmam jedno jaka je jejich konkurence schopnost. A tomu sam
 neverite. Snad az na monopoly si temer kazdy dava pozor na to jake
 jsou jeho ceny vs. cena na trhu obvykla.

> Vy zrejme zijete s nejakym preludem, ze ty service packy do Windows jsou
> jen nejakymi drobnymi zaplatami :) - to jsou hodne gruntovani zmenu
> v celem systemu a vy se klidne spolehate na to, ze ucetnictvi
> vam zustane bezet a mate klidne spani...

 Omlouvam se za nedorozumeni, ale ja proboha nespoleham na Windows a
 service packy. Ja napriklad mluvil o IRIXu (ne nutne plai, ze IS = win)

> Ale upgrade Debian-u - to je podle vas hotova pohroma, ktere vsechno
> prevrati vzhuru nohama.

 Nikde jsem nepsal, ze je to pohroma... jak tu zaznelo tvurce
 distribuce nema kristalovou kouli a tezko odhadne co vse bude
 treba na mem systemu. Rad tedy zaplatim nekomu kdo to zjisti
 (at uz externi firma nebo nejaky zamestanec).

> Ale samozrejem - pokud mam live system - tak si udelam update
> na zrcadlove machine a otestujiho - ale to by jste mel dela
> u Windows taky - prece me nechce tvrdit ze vezme Service Pack
> a jen tak s pleziru upgraduje machinu s nejakym takovym system :)

 Ja ale zadnou zrdcadlouvou masinu nemam protoze mit ji znamena
 investici nekolika milionu -- a _prave_ _proto_ je pro mne levnejsi
 platit specializovane firme, ktera takovou masinu ma (nebo ma vetsi
 zkusenosti) a protoze to dela pro nekolik zakazniku tak cena toho
 zkusebniho systemu po rozpocitani na vsechny zakazniky bude levnejsi
 reseni nez si jen tak pro hrani kupovat veci jako je enterprise
 oracle a serveru od SGI. A i tak to bude pomerne dost penez
 takze duvod proc delat update musi byt vazny a urcite bude-li to
 mozne tak bude uprednostnena jedna lokalni zmena nez update vseho
 (a nebo mi to bude jedno pokud se mi nekdo zaruci, ze ten system bude
 za par hodin obet bezet).

> To jsem fakt nevedel :)
>
> Vazne si myslite, ze jsem nejaky amater, ktery nevi o cem mluvi
> a v zivote nevidel cluster - to by jste me rozesmal...

 Ja jsem nikde netvrdil nic o Vas (me nedochazeji argumenty a tedy
 nemam potrebu v debate prechazet do osobni roviny...:-).

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/