Delka podpory jednotlivych distributoru

Zdenek Kabelac kabi na i.am
Pátek Únor 21 14:55:05 CET 2003

Stanislav Meduna wrote:

> Podpora distribucie je, ze ked nastane nejaky problem, pomoze mi ho
> niekto vyriesit, aj ked bude dotycna distribucia medzicasom o dve
> major verzie dalej. A to tak, ze third-party aplikacie, ktore vo svojom
> systeme mam, zmenou nebudu dotknute - ci uz su to binarky
> (a teda si nemozem dovolit dat tam novu libstdc++ s prekopanym
> ABI), alebo zdrojaky (a teda nemozem len tak bezstarostne upgradnut
> gcc 2.7.2 na 3.2).

No z gcc 2.7.2 na 3.2 - to je asi drsny prechod.
Je treba nezapominat na to, ze C++ kod ktery prelozilo 2.7.2
dost cast bez odstrani ruznych chyb ktere 2.7.2 zkouslo
prelozit nepujde.

> Samozrejme ze to nebude zadarmo a samozrejme ze sa cena bude
> lisit podla dlzky a rozsahu supportu. Len by to nemalo byt
> v konecnom dosledku drahsie a/alebo v mensom rozsahu, ako
> rovnake sluzby konkurencie.

No to je prave ono - prakticky od celeho systemu mate zdrojaky.
Chybu tedy pokud se vam zda zavazna muzete opravit sam.

Mam tu zkusenost s Windows (kdyz jsem na ne neco psal)
Ze tam byly takove chybu v MSVC++ ze proste pri kompilaci
i neprilis slozitych template to padal s internal errory -
ze jsem proste usoudil ze tudy cesta nevede - protoze cekat
nez M$ vypusti verzi 7 - a tu znova zaplatit...

S javou
- 1/4 casu psani kodu
- 3/4 vymysleni jak obejit chyby v implementaci javy.

V linux mam aspon tu moznost si ten bug opravit sam...

> Ak to tak robi kazdy, potom vcelku chapem, preco bola moja idea,
> ze si stiahnem CD testing, bootnem a za hodinu budem mat chodivy
> system, velmi naivna :-)))

Jo napad prijit s 'testing' byl IMHO velmi nestastny.
Lidi totiz casto nevedi jak dulezite ruzne bugy jsou
(a hlasi je jako important pripadne jeste vic) - tudiz
nez nejaky balik 'propadne' do testingu, tak to muze trvat
hrozne dlouho.

IMHO kdo chce stabilni system - o testing-u nebo unstable by nemel
uvazovat.
(a testing je IMHO vic unstable nez unstable - a lidi co jej pouzivaji
povazuji za velmi odvazne)

--
  .''`.
 : :' :    Zdenek Kabelac  kabi@{debian.org, users.sf.net, fi.muni.cz}