your mail

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Pátek Únor 21 16:39:22 CET 2003

On 01. Jan, 01:00 AM CET,  wrote 0 lines:
> A muzu se zeptat, jaky linux uzivate?
> BOBO

> slozitejsi
> slozitejsi
> >
> O co ide ? Co sa tyka chipsetu tak jediny problem
> ktory som postrehol pri kerneloch rady 2.4.x je
> pomaly prenos z HDD, konkretne cca 4-5 MB/s,
> nesupportuje to DMA. To (a kopu inych drobnosti
> ako napriklad lepsia podpora ACPI) som vyriesil
> prechodom na betaverziu kernelu (rada 2.5.x).
> Bezi to spolahlivo, z disku to cuca asi 23-25
> MB/s, perfektne zobrazuje stav baterie a ine
> srandicky ... akurat pri kerneli rady 2.5.x mi
> [...]

No nevím, proč zrovna tak hrrr na 2.5., ale já jsem původní jádro od
distributora vyměnil (díky Pavle :) za na míru zkompilované jádro z
kernel.org (stejná verze = 2.4.18) a najednou mi začaly chodit na discích
DMA (rozuměj, šly zapnout). K tomu jsem přidal

/sbin/hdparm -m16 -c3 -u1 /dev/hda

který jsem našel kdesi na Internetu a čtení disku (subjektivně pro načtení
600 MB souboru) je ZÁSADNÉ lepší. Jediné, proč bych šel do nového jádra by
bylo:

- mám nový stroj a stavím na zelené louce
- mooooc chci ACPI

Na mém notebooku nemám ani ACPI ani APM (nic z toho nefunguje dobře), ale
swsusp, a to děla přesně to, co jsem hledal: suspend to disc

Martin Kamín
--
Honorable, adj.:
	Afflicted with an impediment in one's reach.  In legislative