Stroj jako firewal (Re: Filtrovani paketu)

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Sobota Únor 22 09:52:50 CET 2003

Dne pá 21. únor 2003 22:56 jste napsal(a):
> To je 2cd od computer press (RH 7.0 CZ) a balicek iptables je soucasti
> prvniho instalacniho cd. Vydano tusim 1999, pouzil jsem to jen proto, ze
> tomu staci 32MB RAM, tolik ma me lin pc. Jeste tu mam 6cd SuSe 7.0, ale ten
> vyzaduje min. 64 MB RAM, takze jsem to nezkousel. Cili nejde o nejake
> osobni preference, byly ciste prakticke duvody. Delam s tim, co mam. Takze
> asi zustanu u tech ipchains a iptables vezmu zatim v teoreticke rovine
> formou seznameni s prikazy. Co byste eventualne rikal na to zkusit pozdeji
> [...]

Nevím jaký máte stroj, ale pokud jste tam cpal RH7.0 z důvodů hardwaru tak by
jste tam měl použít spíše RH6.2 - méně náročné, nebo potom tam dejte RH7.3.

Mel jsem 486DX-4 120MHz 32M RAM jako server pro připojení do internetu a jako
router pro 2 další PC.
Běželo na tom www server pro připojování k internetu, kdo chtěl na internet
zmáčkl tlačítko a modem se připojil atd...mysql tam se ukládaly hodnoty kdy
kdo byl připojen + schránky imap + smtp pro poštu.

A vše stíhal na RH6.2 + jádro 2.2.19 později jsem nasadil RH7,1 boužel se to
spomalilo při použití jáder 2.4.něco (byly problémy se swapem atd....) po
kompilaci vlastního nejnovějšího jádra 2.4.neco se to trochu viditelně
zrychlylo. Ale už bych na stejném stroji asi RH7,1 nedával a nechal tam 6,2.

U vás bych asi taky nasadil RH6.2 a nebo pokud máte silnější stroj tak potom
7.3 ale paměti bych do toho stroje skutečně přidal.

Anebo pokud to chcete pouze jako router tak bych hledal nějakou distribuci
určenou přímo pouze pro routování třeba http://www.linuxrouter.org/

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |