MTU

Sobota Únor 22 20:08:49 CET 2003

On Fri, 21 Feb 2003, Stanislav Meduna wrote:

> No hej, ale ten MTU musi byt taky aj z druhej strany, ci nie? Mamutie
> pakety su skor zvykom v download smere.

Pokud funguje Path MTU Discovery (coz muze byt problem, pokud se na druhe
strane vyskytuje idiot, co si mysli, ze muze pausalne zablokovat ICMP),
pak muze zmenseni PMTU dosahnout libovolny uzel po ceste, dokonce i ten
posledni -- kdyz misto prijeti paketu posle zpatky patricnou ICMP zpravu.
Ale mirne pochybuji o tom, ze to nekdo, specialne Linux, dela, je-li
konecnym cilem paketu.

> Priznavam, ze sa v tychto detailoch az tak nevyznam. Ked som ale
> mal mizernu mikrovlnnu linku, skusal som sa s tym hrat tiez
> (pravdepodobnost dorazenia kratkeho paketu bola podstatne
> vyssia - odskusane ping-om s roznymi velkostami).

To je logicke. Je-li pravdepodobnost bezchybneho prenosu urciteho bajtu
vicemene konstantni a nezavisla, pak je pravdepodobnost bezchybneho
prenosu kratkeho ramce nepochybne vyssi nez u dlouheho ramce.