jak nejlépe zakázat v intranetu stahování souborů *.exe apod. ?

ivan-k na seznam.cz ivan-k na seznam.cz
Úterý Únor 25 20:49:47 CET 2003

Srdečně zdravím !
     Řeším problém, jak  jednoduše a nejlépe zakázat uživatelům
intranetu stahovat přes web soubory. Intranet je připojen přes
router/firewall  do internetu. Router konfigurovat nemůžu, ale můžu mezi
postavit PC , teď tam běží NT + Jana PROXY. NTčko se chystám nahradit
Linuxem RH 7.3, už mi tam běží WWW, Sendmail a Samba.
     Zatím jsem to vyřešil tím proxy, ale po kancelářích je dost veliký
pohyb počítačů a pořád musím někde proxy nastavovat. Chci si práci
trochu zjednodušit a udělat to tak, aby uživatel mohl používat
standardní nastavení prohlížeče.
     Zatím experimentuji s proxy SQUID + redirector Squirm a všechny
požadavky z intranetu ven přesměrovávám skrz Squid na router.  Docela to
i jde, ale konfigurace je docela složitá a určitě existuje elegantnější
řešení.
Díky za rady
.
Ivan Kovařík    ivan-k na seznam.cz