Linux misto JetDirectu

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Středa Únor 26 15:47:43 CET 2003

Jiri Lisicky wrote:

> Vy ale hledáte jetdirect printserver. Do toho se chci taky pustit. Při hledání
> jsem narazil na nějakou floppy distribuci přesně pro tento účel. Naštěstí jsem
> si to dal do boomarků: http://pigtail.net/LRP/printsrv/index.html
> Vypadá to, že to je docela pěkně popsaný. Určitě se s námi potom podělte o
> zkušenosti.

Zdravim

Otestoval jsem to a zatim jsou vysledky celkem pozitivni. Pote co se mi
podarilo zkombinovat distribuco pro PrintServer s distribuci rpo router,
ze ktereho jsem potreboval hlavne DHCPclienta se mi podarilo udelat
disketu, ktera ziska IP adresu dynamicky a rozjede na portu 9100 demona
na primy tisk na tiskarnu pripojenou na LPT. Chodi to pekne, potud OK.
Trochu jsem prozkoumal dalsi veci a pres balik Netboot mam do NE2000
karet udelanou bootromu a udelanej image ty distribuce pro bootovani ze
site pres BOOTp a TFTP.. super. 386 pujdou do haje, mam plnej sklep
486/66 16MB RAM, zcela vyhovujici. (dokonce jsem z ni zkusil vykuchat
vsechny vetraky a odstranit monitor a klavesnici, jede to OK).

No a ted problem. Novell NetWare hodlame zachovat, pouze rpejit na ciste
TCP/IP provoz, coz predpoklada rozhodit NDPS sluzby a nahradit jimi
klasicke tisky rpes fronty. NDPS neumi komunikovat s tiskarnami na
[portu 9100 ale poze pres PLD nebo IPP. Na toto je primo na uvedneych
strankach upozorneno a je tam balicek s LPD serverem. Zkusil jsmeho
pouzit a tady jsem narazil. I kdyz se chovam podle navodu a do
/etc/hosts.lpd jsem pridal IP adresy ze kterych na to chci ted
pristupovat vzdy kdyz zkusim udelat telnet ip_adresa 515 dostanu:

Escape character is '^]'.
/usr/sbin/lpd: remote: Malformed from address
Connection closed by foreign host.

Kdyz jsme zkousel pouzit jiny ldp, pripadne si skompilovat lpd z LPRng
tak sem zatim neuspel. O souboru hosts.lpd jsem se v zadne dokumentaci
nedocetl...

Nemate nekdo napad, kcem je problem?

DIky

Honza