vytuhnutie masiny - mohlo to sposobit modprobe?

Onofer Dusan onofer na phf.euke.sk
Pátek Leden 3 23:05:03 CET 2003

Zdravim,

vytuhol mi jeden zo serverov. To sa mozno obcas stane (vadny hw), ale
teraz mam podozrenie na modprobe (mozno aj kmod):

V logoch nic nebolo - posledny zaznam z messages hovori, ze sa prihlasil
jeden uzivatel. Kedze na tom serveri bezi process accounting (pacct), tak
som si prestudoval ten.  Z neho mi vyplynulo, ze uzivatel si spustil
nejaky skript (ktory som nasiel), ktorym posielal vela mailov pomocou
programu "mail" - v cykle nacitaval adresy a telo mailu. mail spustil
sendmail, sendmail chcel ipv6, kmod spustil modprobe - konretne
"modprobe -s -k -- net-pf-10" - a to velakrat za sebou.

Nemohlo takto dojst k situacii, ze stroj "sel do kytek".
Napr. ze jeden modprobe este neskoncil druhy uz zacal ... resp. kmod?
Nemam celkom predstavu ako to tam (v jadre) funguje.

(Stroj bol vytuhnuty tak, ze sa dalo na neho pingnut, otvoril spojenie ale
aplikacie, s ktorymi som chcel komunikovat neposlali ani bit. Server
som restartol pomocou magic sysrq - bohuzial na serveri bezia x-ka
a do konzoly sa nedalo prepnut - takze viac asi neviem).

system je rh 7.3, jadro 2.4.18-18.7.x (z distribucie), sendmail-8.11.6-15.

--
Dusan Onofer <onofer na phf.euke.sk>, RFC 1925 2.(1): It has to work.