Zkušenosti s Gentoo Linuxem?

Martin Filip nexus na yo.cz
Pátek Leden 3 23:14:56 CET 2003

> Dobrý den,
Dobry vecer,

> Zaujala mě distribuce Gentoo (http://www.gentoo.org). Zajímá mě,
> jestli jí (stále) někdo používáte a pokud ano, jaké jsou vaše
> zkušenosti s jejich Portage systémem?
Ano, tuto distribuci pouzivam na svem desktopu. Nejprve to mel byt jen
pokus o zjisteni "jake to vlastne je". Mne osobne se tahle distribuce
velmi libi. Portage me zatim jeste nezklamal. Kdyz chcete soft tak, jak
byl tvurci gentoo navrzen ke zkompilovani neni problem. Jedine co snad,
tak jsem narazil, kdyz jsem chtel system udrzet cisty (pouzit portage
pro instalaci softu, co zna - a ze ho neni malo :))), ale chtel jsem do
nej jeste pridat nejaky patch, co standartne zahrnut neni... no. ale
nakonec se podvolil :o))

> Doporučili byste tuto distribuci středně pokročilému uživateli, nebo
> spíše někomu, kdo se Linuxem/Unixem zabývá do hloubky?
Zacatecnikovi rozhodne ne, pokrocilemu urcite, stredne pokrocilemu..
myslim, ze byste s Gentoo nemel mit problem. Ano, zajiste je potreba
znat alespon to, co se na Vasem PC deje, kdyz portage kompiluje nejaky
balik, byste asi mel, ale nejak do velke hloubky dle meho nazoru neni
treba linux znat.

> A jak je na tom Gentoo s češtinou (kompletně počeštěno, nebo alespoň
> podpora českých znaků a klávesnice)?
S cestinou malinko pokulhava. Pokud ale na zacatku stavby vaseho systemu
nastavite prislusne promenne prostredi, tak ktery balik cesky umi, cesky
mluvit bude :) ceska klavesnice je jako ve vetsine soucasnych distribuci
jiz zvladnuta. (vazne to umi i carky a hacky... i kdyz to podle tohoto
mailu nevypada... :o))))

Jedine snad na co dopredu upozornit - budete k tomu potrebovat o dost
vice casu nez u "hotovych" distribuci, nez vam bude chodit k obrazu
svemu... ja se vsak dockal po nekolika dnech hrani si s Gentoo kyzeneho
vysledku - systemu dle mych predstav :))

Preji spoustu uspechu s touto podle me <noflame>naprosto
skvelou</noflame> distribuci :) doufam, ze pokud se k ni odhodlate, tak
se podelite o svuj nazor na ni.

--
Martin Filip (Nexus)
e-mail: nexus na yo.cz

-- If it happens once, it's a bug.
   If it happens twice, it's a feature.
   If it happens more then twice, it's a design philosophy
-- If it has syntax, it isn't user friendly.
-- If it's not in the computer, it doesn't exist.