Zkušenosti s Gentoo Linuxem?

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Sobota Leden 4 02:03:34 CET 2003

> Dobrý den,

I Vam

> Zaujala mě distribuce Gentoo (http://www.gentoo.org). Zajímá mě,
> jestli jí (stále) někdo používáte a pokud ano, jaké jsou vaše
> zkušenosti s jejich Portage systémem?

Podle mych zkusenosti je Portage az na odinstalace a nepripomnost
necoho co by pripominalo aptitude (tj. seznam vsech baliku, kde si
muzu vybrat, jake se nainstaluji a prohlednout si zavislosti) zatim
ten nejlepsi ,,balickovaci`` system co jsem kdy videl. Pokud vam tedy
nevadi si na instalaci Xfree pockat pet hodin, o opeoffice ani
nemluve.

> Doporučili byste tuto distribuci středně pokročilému uživateli, nebo
> spíše někomu, kdo se Linuxem/Unixem zabývá do hloubky?

Otazka je, co je stredne a co je do hloubky. KAzdopadne gentoo je tak
genialne vymysleny, ze kdyz neco nebudete umet, tak se to naucite za
chodu :)

> A jak je na tom Gentoo s češtinou (kompletně počeštěno, nebo alespoň
> podpora českých znaků a klávesnice)?

Stejne jako ostatni newindousoidni disribuce, tj. do /etc/profile si
pridate ,,export LANG=cs_CZ LC_ALL=cs_CZ`` a o vic se nestarate.

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P