Otevreny port - dotaz

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Leden 6 01:14:04 CET 2003

On Mon, 6 Jan 2003, Jirka Kubík wrote:

> Jedna se o stary server z firmy meho kamarada a ja jsem objevil
> jednu zajimavou vec. V systemu je na portu 61234 otevreny port, na
> kterem bezi SSH demon. Me se vsak nepodarilo najit, kde je tenhle port
> definovany. V inted.conf to není a proto bych se rad zeptal, kde jinde
> se necha trvale otevrit port a volat na nem nejaky konkretni program ??
> Koukal jsem i do konfiguraku toho SSH demona, zda není nastaven
> naslouchat na tomhle portu a není.

ssh server neni typicky priklad aplikace spoustene pres inetd (nebo
obdoby), mam takovy pocit, ze napriklad openssh to ani neumi - je mozne
jej spoustet pouze v rezimu, kdy si sitovou komunikaci obstarava sam.

To ze na tom portu posloucha ssh demon muze znamenat, ze se odnekud
explicitne spustila dalsi instance sshd pro tento konkretni port (sshd -p
61234). Pomoci lsof, pripadne fuser muzete zjistit pid procesu, ktery na
tomto portu posloucha.

--
JiKos.