XFree86 4.3 za dvermi

Kamil Toman ktoman na email.cz
Pondělí Leden 6 23:05:10 CET 2003

>bohuzial, zrejme nasledkom toho prestala fungovat, asi definitivne,
>klavesova mapa czsk, resp. group_led.

?? cim se to projevuje, ze to nefunguje, v jake konfiguraci atd...

>chcem sa opytat, ze aka je vyhoda takejto moznosti definovania
>klavesovych map, resp. ako je mozne ju vyuzivat?

>ak tomu dobre rozumiem, tak uz existuje aj jednoduchsia cesta ako
>prepinat mapy medzi sebou, ako je setxkbmap ?

Ano, proste prepnutim XKB group (ty jsou celkem ctyri) - pres knihovni
volani to umi cela rada apletu (napr. gnome) a programu - a lze to taky
pres xkb options nastavit napr. na ctrl-shift, shift-shift atd.

setxkbmap umi zavest novou mapu; nove i zkombinovat do jedne mapy ruzne
soubory do ruznych skupin

>a mam nainstalovany aktualny snapshot (resp. jeho balickovu podobu
>z mojej oblubenej distribucie), ale nie je mi jasne na zaklade tohto
>mailu
>co by bolo treba testovat.
>"tienovanie" kurzora som si vyskusal uz davnejsie :)

tenhle mail se tykal klavesnic, tedy otestovat mozne varianty nastaveni
klavesnice - zda funguji korektne ruzne vsemozne kombinace, modely
klavesnic (treba notebookove nebo multimedialni klavesnice), jestli jsou
napr. modifikatory pro ruzne layouty konzistentni a podobne

czsk je ponechana pro kompatibilitu. cz, cz_qwerty, sk, sk_qwerty by
mely zvladnout totez (resp. o neco vic)

na rozdil od czsk je teda proste "nakonfigurovat" (bez upravy souboru)
vsechny kombinace treba "de,cz,us", "us,cz,de", "cz,us,de",
"cz,de,us"... bez nutnosti vytvareni n nad k moznosti uzivatelskych
prani primo v xkb strome...

 - nemel by tedy byt ZADNY duvod proc pouzivat starsi verzi czsk (snad
vyjma takrikajic "srdecnich" duvodu)

nejakou dokumentaci k uzivatelske konfiguraci xkb lze nalezt napr. zde:
http://cvsweb.xfree86.org/cvsweb/xc/programs/Xserver/hw/xfree86/doc/README.XKB-Config?rev=1.1&content-type=text/x-cvsweb-markup

K.