Problem s OS

Jan Houstek jan.houstek na st.ms.mff.cuni.cz
Úterý Leden 7 21:19:38 CET 2003

> Co myslite tim "co nejopatrnejsi nastaveni"? V BIOSu se fakt moc
> nevyznam a nerad bych to rozvrtal jeste vic, nez to je. Nemel byste
> nejake konkretni navrhy? Ten memtest mi nasel 10 minut asi 20 chyb -
> netusim o co jde. Jen mi tam vypsal rozsah adresy, kde se chyba
> vyskytla a pak uz se to cele jen opakovalo (count+1).

Jde o casovani pameti. Bude v sekci znejici nejak jako "Chipset
Features", "Advanced Options" apod. Vsimejte si polozek obsahujici slova
RAM, timing, polozky, jejich hodnoty vypadaji asi takto '2/3/3/2' nebo
"Fast", "Normal", "Ultra" ... Ta magicka cisla 2 a 3 rikaji, kolik cyklu
na te ktere sbernici ma ubehnout mezi ctenimi pameti, tedy nizsi cisto ->
vyssi rychlost -> moznost problemu.

Jinak BIOSy mivaji neco jako "Load Save Settings", takze bych v prvni rade
zkusil tohle a pokud to bude porad hlasit chyby, tak tu pamet reklamujte
(pripadne pokud mate moznost, vyzkousejte ji v jinem pocitaci a ve vasem
pocitaci zase vyzkousejte jinou pamet).

Nemusite mit strach z BIOSu, mate predpokladam manual k desce a tam jsou
vsechny volby BIOSu popstane, navic mate google, ze?

-- Honza Houstek