RedHat 8.1 beta ... info

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Leden 9 14:27:40 CET 2003

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

> Zdenek Pytela wrote:
>  >      Jestli na tom zákazníkovi tolik záleží, proč si nekoupil
>  > server? V takovém případě nemohly peníze hrát roli.
>
>         Vazne jste to spocitali dobre? Pri kurzu dolaru a zakladni cene mi
> vychazi jine produkty levneji a stabilneji. Byl to jiny spoluucastnik
> konference, ktery to same prohlasil konkretne o Solarisu...

Ano, to je Vas vypocet, nekomu jinemu vyjde neco jineho. Tohle
si musi kazdy rozhoudnout sam ze sebe (jak tam bylo jeste poznamenano).
A Red Hat muze pak zase svoje rozhodnuti vhodne korigovat k dosazeni
cilu jakych chce.
Myslim, ze hodne lidi existenci RH Advanced serveru/wks ani
netusilo. :-)

>         Vazne je to cesta, kam jsme chteli Linux dostat? Ja nemluvim o
> Enterprise oblasti,

V techto high oblastech je to asi zpusob jak tam linux dostat.
Ceny zeleza (a casto je mozny jen jeho pronajem) jsou takove,
ze ty ceny od RH k tomu jsou smesne (pominme zatim otazku,
zda tam uz linux dospel). Pokud se RH rozhodl, ze jeho zakaznici
budou jen ti z Fortune 500, tak je to jeho rozhodnuti.
Kolik jen stoji licence na Solaris (kdyz zaznel) pro vic jak 64 CPU?
Strasi mi v hlave nake cislo 200 nebo 400.000 USD.
Na druhe strane cena za single CPU stanici je 0 (take nemuseli
menit sve rozhodnuti, pred rokem to bylo 0 az do 4 CPU? :-).

>         Zvazuji, alternativu vsak veru (financni hledisko zazemi ostatnich
> vendoru je brano v uvahu rovnez) zatim nevidim... - pokud vite, podelte
> se, IMHO je vhodne oddelit kategorie sitovy router/firewall a aplikacni
> server.

V kategorii router/FW mi zacina prilis casto znit neco jako OpenBSD.
Na strane pracovnich stanic zatim spokojene zijem na Win NT4/Office97.
Trosku je otazka, co mezi tim. Bude asi zaviset na ucelu toho serveru.
Pokud napr. budu chtit Oracle, tak pujdu po necem, o cem vim, ze na
tom pobezi, atd.
Asi si v CR trosku pomuze Suse. Plusem muze byt, ze jsou "mistni",
takze jim clovek muze v nejhorsim aspon levne zavolat a zanadavat
si z plna plic. :-)
Pro takove "bezne" nasazeni zacinam vzpominat stale vic na svoje
zacatky se Slackware pred 10 lety?

> Zdenek Pytela wrote:
>  > A hlavně, doteď mi to připadalo jako dotaz uživatele, který
>  > neprovozuje
>  > kritický server, to se pak odpovídá jinak.
>
>         Ale je vhodne ho i na tato uskali, doted v CR nejoblibenejsi
> distribuce, upozornit a nehrat si na neco jineho...

Ja mam takovy pocit, ze casto se pristupuje k reseni nejakeho
problemu z nespravne strany. Pokud se na neco uz rozhodnu pouzit
pocitace (casto jsou pouzivany k reseni problemu, ktere by bez
nich vubec neexistovaly), tak spise budu hledat reseni toho
problemu, pravdepodobne nejakou aplikaci a spol, z toho asi
vyjdou i naroky na HW a take udaje o tom, co to ke svemu zivotu
bude potrebovat za omacku vcetne OS. Obcas mam pocit, ze se nekdo
bezhlave rozhodne prvne stanovit na cem ten problem resit a teprve
potom se hleda cim se na tom bude resit.

	Majkl