Neuspesne vypalovani CD audio - Medium Error

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Leden 9 15:00:34 CET 2003

Zdravim,

prave se mi postupne podarilo znicit ctyri media ruznych znacek pri
vypalovani audio CD a zacinam nekde tusit zradu. Konkretne jde o celkem
novou vypalovacku Plextor PX-S88TU (USB) a snazim se vypalit 11 tracku
z wavu o celkove delce 665389 KB. Testovana media byla cosi od Imation,
jakysi bezejmenny povl za 9 Kc a ted dva Verbatimy DataLifePlus 48x. Po
tech prvnich dvou jsem to svadel na media, ale ted uz se mi to nezda moc
pravdepodobne. Vypalovani probihalo na dvou ruznych pocitacich, z nichz
jeden je stary Red Hat 7.2 (cdrecord-1.10-4, jadro myslim puvodni 2.4.7)
a druhy Debian 3.0 (cdrecord-1.10+11a34-1, jadro 2.4.18), v obou
pripadech takto:

cdrecord dev=0,0,0 fs=16m speed=4 -audio -v driveropts=burnproof *.wav

Vysledek je bohuzel pokazde tento:

===
Track 02: Total bytes read/written: 73690512/73690512 (31331 sectors).
cdrecord: Input/output error. flush cache: scsi sendcmd: no error
CDB:  35 00 00 00 00 00 00 00 00 00
status: 0x2 (CHECK CONDITION)
Sense Bytes: F0 00 03 FF FF D1 88 0A 00 00 00 00 02 00 00 00
Sense Key: 0x3 Medium Error, Segment 0
Sense Code: 0x02 Qual 0x00 (no seek complete) Fru 0x0
Sense flags: Blk -11896 (valid)
cmd finished after 24.970s timeout 120s
Trouble flushing the cache
Writing  time:  235.482s
Average write speed  17.4x.
Min drive buffer fill was 94%
Fixating...
cdrecord: Input/output error. close track/session: scsi sendcmd: no error
CDB:  5B 00 02 00 00 00 00 00 00 00
status: 0x2 (CHECK CONDITION)
Sense Bytes: F0 00 03 00 00 6D 16 0A 00 00 00 00 02 00 00 00
Sense Key: 0x3 Medium Error, Segment 0
Sense Code: 0x02 Qual 0x00 (no seek complete) Fru 0x0
Sense flags: Blk 27926 (valid)
cmd finished after 51.816s timeout 480s
cmd finished after 51.816s timeout 480s
Fixating time:   51.835s
cdrecord: fifo had 2425 puts and 2171 gets.
cdrecord: fifo was 0 times empty and 2169 times full, min fill was 99%.
===

Misto, kde k chybe dojde, je pokazde jine. Nejdal jsem se tusim dostal
k patemu tracku. Cele je to o to podivnejsi, ze na CDRW Plextor, ktere
jsem dostal k vypalovacce, jde totez vypalit naprosto bez problemu.
Audio moc nepalim, nicmene jedno CD jsem uz stejnym postupem uspesne
vypalil (medium bylo tehdy tusim take Imation). Data jsem zatim palil
celkem bez potizi, i kdyz nejsem zadny velky palic - proste obcas
prenasim sem a tam data a zalohuju.
Zkousel jsem i -dummy rezim, ale v nem mi to vzdycky dopadlo dobre.
Kolega to testoval jeste na tom druhem pocitaci s Red Hatem a tam mu to
udajne hodilo stejnou chybu i v dummy modu.

Vedel by nekdo, kterym smerem se ubirat pri reseni tohoto problemu?
Priznam se, ze me prilis nelaka postupny upgrade vsech komponent (jadro,
cdrecord, firmware vypalovacky) a nasledne paleni testovacich CD - medii
jsem uz znicil dost :(. Mam ovsem trochu obavu, ze nic jineho nezbyde,
i kdyz vysledek takoveho testu je nejisty - kdo vi, jestli uspech nebude
nahodny :(

Diky za kazdy tip.

S pozdravem
Michal Krause
--
Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka