RedHat 8.1 beta ... info

Zdenek Mazanec Zdenek.Mazanec na contactel.cz
Pátek Leden 10 15:08:27 CET 2003

> Musite se rozhodnout, co chcete. Pokud si vezmete, ze verejny RH je
> desktopove orientovany system, pak Vas to nemusi rozcilovat, protoze na
> desktopy nebudete davat serverovy OS, ktery (hlavne) potrebuje
> pravidelne aktualizace.
Desktopove orientovany OS? Predstava, ze mi na desktopu bezi byt jen
polovina serverovych casti VEREJNE rh distribuce je pro me udesna.
Desktopovy system podle me nema mit ve vybave servery. Podle vas ano?

> Pokud to chcete dat na desktop, tak pravdepodobne s minimem programu a
> tim padem s minimalni mirou potrebne udrzby (aktualizaci).
:-) Desktop je u me mnohem vetsi instalace nez server. Na serveru
nepotrebuju skoro nic z dekstopu (a obracene)

> Kdyz uz nasazujete RH tak masivne (a nechcete platit za AS/AW), pak
> jiste zvladnete vyrobit 2x za rok balicek pro Vase desktopy, ktery bude
> resit pripadny problem (napr. backport dalsi opravy fetchmailu z verze
> RH 8.x nebo novejsi).
Jiste, neb na desktopu mi nebezi serverove sluzby a tudiz je riziko problemu
pomerne male. Pokud tedy pominu problemy cloveka sediciho u konzole. Preci
se nebavime o tom, co je nebo neni problem pri masivnim nasazeni. Bavime se
o tom, jake podminky jsou nove nastaveny pro "desktopove orientovany system
a jeho dalsi sireni".

> Pokud jeste neverite logice, pak verte, ze v prosinci budete kupovat
> pocitace, ktere budou mit takovy HW, ze na desktop budete tak jako tak
> potrebovat novesi verzi distribuce (tj. zejmena XFree a dalsich
> multimedialnich vychytavek).
Nechapu, proc bych mel rok co rok kupovat novy desktop (a kvuli tomu
instalovat novou distribuci). Muj desktop v praci je i440BX s p3 450.
Nemyslim, ze mi v dohlednou dobu bude porizen novy a uprimne netusim, k cemu
by mi byl.

> No a nebo muzete doufat, ze se RH prestane chovat ekonomicky a diky
> financnim problemum (jako maji jini distributori), skonci cely RH casem
> v konkurzu (diky Vasi neochote jim za slusnou sluzbu zaplatit nebo za
> zdrama poskytovanou distribuci alespon podekovat a snazit se jim jejich
> prispevek oplatit nejakou protisluzbou - napriklad byt dostatecne
> spokojeny nebo se prizpusobit, kdyz uz nechcete delat developera).
Nejsem tu od toho, abych plnil ocekavani druhych ;-) Nemam redhatu za zle v
podstate nic, je to soukroma firma a muze si delat co chce. Osobne nemam
_ani jednu_ instalaci redhatu a vubec mi nechybi. Nicmene myslim, ze mam
pravo prohlasit, ze doba proklamovana doba podpory produktu Redhatu se mi
zda kratka, a to tak, ze velmi. A mimochodem, pokud narazite na financni
problemy MandrakeSoftu, neskodilo by se podivat jakeho jsou typu a jak
vznikly ;-) Asi budete prekvapen zjistenim, ze delka podpory jednotlivych
verzi s tim nema co delat.

> Jo - taky jim muzete venovat z vlastni kapsy $100 mil. a nechat je
> "prozrat" podobnymi "klienty", jako jste Vy... (tj. vyzkouset si roli
> investora)
Samozrejme. Kazdy musi zvazit, zda chce nebo nechce podporovat "svoji"
distribuci. Jak vy, tak ja. Osobne mi prijde reseni redhatu velmi nestastne.
Tot vse.
A aby nevznikla mylka, opakuju: nemam nic proti redhatu. Nechci se hadat kdo
je lepsi a kdo neni, kdo je vetsi lidumil a kdo jde vic po dolarech. Jedine,
co chci rict je fakt, ze zkracovat delku podpory mi neprijde stastne. Tot
vse.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz