RedHat 8.1 beta ... info

Neděle Leden 12 23:22:42 CET 2003

On Sun, Jan 12, 2003 at 02:05:28PM +0000, Stanislav Meduna wrote:
> [...]
>
> :    Pozadu? Ve Windows 2000 jsem si nějaké konzistentní podpory Unicode
> : (z hlediska uživatele) moc nepovšiml. Například když otevřu UTF-8
> : dokument v Notepadu, tak jsou háčky/čárky v háji.
>
> To je mozne, ja to vidim skor z druhej strany, t.j. zo strany
> cloveka, co aplikacie pise. A je fakt, ze v NT-ckovom rade bolo
> uz dlho mozne unicode pouzivat bez toho, aby sa clovek staral
> o to, ci sa mu to aj zobrazi, vytlaci atd. V Linuxe to bolo
> na urovni API povacsinou teoreticky mozne tiez, ale chybala
> ta konzistentne poskladana distribucia okolo.

Hmm. Pri pokusech o zpracovani ruznych dat z Win aplikaci jsem narazel
na problem, ze ten Unicode uvnitr byl nejaky divny... (mam na mysli
ciste MS produkci).

> On Sun, 12 Jan 2003 11:21:37 +0000 (UTC), Miloslav Trmac wrote:
>
> : Kdyz byl novy system zaveden, rikali zamestnanci RH, at lidi
> : volaji na technical support a reknou jim, co si o tom mysli
> : a co by chteli. Nestalo by to za pokus?
>
> Zaujimave - kde konkretne to pisali? Na web stranke som nasiel
> iba samotne oznamenie o datumoch a ani v obsiahlejsom ozname
> v redhat-announce (z 19. 12.) nie je nic o tom, ze by mali
> zaujem o feedback. Do diskusie vo vseobecnom RH liste sa
> nikto z RH nezapojil. K mailing listom, kvoli ktorym chceli
> NDA, pristup nemam.

Zamestnanci maji (zrejme) zakazano mluvit za firmu, coz je bezna praxe i
v jinych firmach. Navic pokud by se nekdo pokusil obhajit jejich krok,
strhne se stejne akorat flamewar (coz je videt jasne i zde za podstatne
mekcich podminek).

Kam jinam bys to chtel hlasit? Zpetne kanaly evidentne vedou skrz
Bugzillu a technickou podporu. O zadnych dalsich nevim. Takze filtrovat
to jinde znamena akorat zbytecne (nebo naopak ucelove) nadavat.

On Sun, Jan 12, 2003 at 01:58:49PM +0100, Pavel Janík wrote:

> Ano, z technického pohledu ano. Z technického pohledu je to velmi
> významný krok předem, který umožní odhalit spoustu chyb v podpoře
> UTF-8. Z pohledu obchodního se ale jedná o velký risk, kdy Red Hat
> ztratí poměrně hodně zákazníků tím, že používá své uživatele k
> testování neotestovaných technologií. Tedy suma sumárum: obdivuji CTO
> Red Hatu, že to dokázal prosadit a myslím, že by měli vyměnit
> obchodního ředitele, že s tím svolil :-)

Tohle je hezky. Jednak proto, ze si zive pamatuju na nekolikrat
opakovane kategoricke tvrzeni, ze v RH rozhoduji jen obchodnici a jednak
proto, ze to jen doklada fakt, ktery muzeme pozorovat jiz dlouhou dobu
(zavadeni novych veci se evidentne neboji). Jiste, sedet v pohodlicku
nekde uprostred a nedelat nebezpecne kroky vpred je pohodlnejsi (Vivat
Pithart for president) a zejmena bezpecnejsi.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz