Klavesy HOME, END (Konsole)

Ladislav Vaiz ziav na adela.fel.zcu.cz
Pondělí Leden 13 08:28:37 CET 2003

DD,
tento problem se mi sice take nepodarilo vyresit na 100%, uvedu
alespon nektere dilci uspechy:

Pro bash musi byt v /etc/inputrc:

# for linux console
"\e[1~": beginning-of-line
"\e[4~": end-of-line

# for xterm
"\eOH": beginning-of-line
"\eOF": end-of-line

Nejvetsi problem jsem mel s terminalem screen, reseni pro vim vypada
(~/.vimrc) takto:

if &term == "screen"
    set t_ na 7=[4~
endif

Obecne reseni spociva v tom presvedcit konkretni program, aby v proudu
znaku zaslanych mu z terminalu rozpoznal specialni sekvence klaves.
Definice pro ruzne terminaly jsou v /etc/termcap, /usr/share/terminfo
(drive /usr/lib/terminfo), pripadne v promenne prostredi TERMCAP.

Tip: prislusne sekvence, ktere posila terminal, ziskate prikazem cat a
stisknutim prislusne klavesy, ktera vas zajima.

Neco se take dozvite pomoci man 5 termcap.

La'd"a

> Dobry den,
>
> Uz nejaky cas nemohu prijit na to jak nastavit klavesy v konzoli. Mam default
> instalaci RH7.3 a napr. v mc (ale i v ssh na jiny stroj) mi to pri stisknuti
> klaves HOME ci END neudela to co ma. Pokud dam uceni tak mi to do .mc/ini
> prida:
>
> [terminal:xterm]
> end=\eOF
> home=\eOH
>
> A zacne to fungovat. Ale ne v editaci textu (a take ne v tom sshacku).
> Potreboval bych to vyresit globalne (ve vsech programech co poustim v
> [...]

Pesimista je dobře informovaný optimista.