novellem spravovana sit a pristup z linuxu do samby na win

Marek Simer simer na clarionet.cz
Pondělí Leden 13 10:51:57 CET 2003

> hunterz na mirc.cz 1/2/03 4:22:36

> ano pokousim se mountout smbfs win stanice. Bohuzel se moutnu akorat na
> sambu druhyho tucnaka v siti. Kdyz dam nmblookup korektne se mi windows
> stanice najdou, ale smbclient najde akorat myho a kolegovo tucnaka.

> Novell neni moje parketa, a je pravdou ze jsem zatim uspesne provozoval
> sambu jen na win-lin siti, tak bych rekl, ze je nekde tam problem.

Jestli na woknech je nebo neni Novell klient, ma sotva nejaky vyznam.
Podstatne je, jestli na nich je povoleno nejake sdileni v M$ofti siti.

> Jeste ke konfigu win stanic: Maji zavedeneny ipx/spx,netbeui a tcp/ip. Do
> site se prihlasuji jako klient novell a ve vlastnostech maji rizeni
> pristupu prave pres ten novell server.

Pristup na nejakou Windows stanici v Microsoft siti nesouvisi normalne
s tim, jak se na ni samotne hlasi nejaci uzivatele nekam do site.

Akorat ze v novellsky spravovanych siti se bezneji venuje mensi
pozornost konfiguraci Microsofti site, WINS apod. Pripadne
spravce tech stanic mohl mit dobry napad, ze sdileni stanic
nepodporuje, protoze ziskal opravneny dojem, ze nechat to
na uzivatelich je nebezpecne.

Mozna take mohl politikou zakazat ukladani hesel do PWL,
protoze to je potencialne dalsi dira. Ale k tomu jste zatim
podle sveho popisu nedosel.

           bye
                     MSi