SW RAID

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Úterý Leden 14 16:59:08 CET 2003

> premyslej o vyhnuti se SW RAID1. Pitoma PCI karta s cipem podporovanym v
> kernelu za 700Kc umi HW RAID 0, 1, 0+1. Tam v RAID setupu pri bootu
> masiny bezproblemove nastavis mirror celych disku. Jednotlive partitiony
> ne.

Pokud je to HW raid, tak proc ma podporu v kernelu? Pokud by raid byl 100%
HW, tak by byl i transparentni, ne? Jenze ono to je trochu jinak. Tyhle
levne karty maji raid takovy poloHW, neco stejne dela ten ovladac. Co se
tyce vykonu, tak to neni nijak rychlejsi nez cisty SW raid v kernelu
(dokonce z mych vlastnich mereni plyne, ze SW raid na 2.4.19 je o
neco rychlejsi, ale zalezi na konkretni situaci).

Naproti tomu ma SW raid radu vyhod - umi i jine raidy nez 0 a 1, umi
pracovat zvlast s particemi, je flexibilnejsi ...

-- Honza Houstek