SW RAID

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na elfove.cz
Úterý Leden 14 18:09:09 CET 2003

souhlas s panem Strakou! SW raid, zejmena v kombinaci s LVM, je uzasne
flexibilni. jestli se nepletu, tak vetsina tech polo-HW raid radicu
obsahuje nejaky vlastni setup-tool, podobne jako treba SCSI RAID radice,
ktery se da vyvolat nejakym opicim ctyrhmatem behem bootovani, nepletu
se? tzn. ze kvuli kazde mensi zmene musite rebootovat. nota bene nevim,
jestli by sel s takovymhle pseudo-HW radicem slo vytvorit pole v
degradovanem modu, udelat na nem fs, nakopirovat data a pridat druhy
disk... muj osobni dojem z RAID na IDE je takovy, ze ani nema cenu delat
jiny, nez SW. ale hadat se o tom s nikym nebudu, protoze to je jen dojem
a nemam temer zadne argumenty:-)) stejne tak bych rad vedel jak to je s
hotswap IDE komponentami. ja mam jedno jedine IDE SW pole, ktere mam pro
vlastni potrebu doma a na relativne slabem stroji (Duron, 750MHz,
chipset VIA, dalsi radice s cipem CMD649) a nepozoruji nejak vyznamny
ubytek vykonu vlivem SW RAIDu.
podle me tyhle polo-HW RAID radice vznikly jako reakce trzniho prostredi
na neschopnost implementovat nejake funkcni softwarove reseni redundance
dat do M$ Windows. jejich uzivatele si tak mohou koupit neco, co jim za
cenu nesrovnatelne nizsi, nez SCSI RAID radic, zajisti temer to same.
duvod proc bych takovy radic netlacil do Linuxu, je to, ze SW RAID je v
Linuxovem jadre dost dlouho (ano, priznavam, jsem mlady a nic
nepamatuju:-) ) a naproti tomu pravdepodobnost problemu s polo-HW
radicem je v celku velka - prece jenom levne zbozi, ovladace pro tyhle
radice neexistuji moc dlouho a vubec mi to pripada jako zbytecne
vyhozeny 3 stovky navic za radic + nejaky ty nervy v kyblu pri
rozbehavani...

mejte se
    Tomas

--
Tomas Hlavacek

registered as user #246359 with the Linux Counter

GSM#: +420 724 069 784
ICQ#: 103233265

Prosim, neposilejte mi prilohy ve formatech .doc nebo .ppt (PowerPoint)
Prectete si http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html