korg x5 + linux

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Leden 14 19:01:36 CET 2003

Ten ovladač s tím portem neumí udělat nic jiného, než 38kbps. Na 31,25kbps
se to převádí až v nástroji, popřípadě se nepřevádí na sériový tok, ale
rovnou z procesoru řídí jednotku syntezátoru.

ALe liší se to od výrobce a co tam uvnitř má zač. Třeba yamaha v XG používá
převodníky baudrate, protože se synthem komunikuje i uvnitř pomocí MIDI
datového toku (kvůli snadné modularizaci). Pouze některé dodatečné věci
(mixer, karaoke čip a pod.) jsou řízeny z normální sběrnice jednoho z
procesorů (mívají tam 2 mcu + 1 DSP/38MHz, v super věcích i více).

Ten ovladač vám pouze zpřístupní sériový port jako /dev/midi, případně při
data-bulk vkládá pauzy tak aby nepřetekl buffer nástroje (většinou
64-256B). Nic víc, nic míň. Na to aby ten sériový port uměl 31,25kbps,
musíte udělat HW úpravu časování obvodu portů.

JL.

Odesílatel: ctiborot na volny.cz
zatím žádný sekvencer nepoužívám,doteď jsem vystačil s rukama ;-)
ale občas bych to využil.Toho korga jsem kupoval,když jsem měl
ještě win.Kabel mám taky.

SysEx nepotřebuju, SDS to snad ani neumí.

Problém je v tom ovladači,protože tímhle propojením teče 38
kB, zatímco běžné midi umí max. 33.