SW RAID

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Leden 15 08:52:44 CET 2003

On Tue, 14 Jan 2003, Tomas Hlavacek wrote:

> na neschopnost implementovat nejake funkcni softwarove reseni redundance
> dat do M$ Windows. jejich uzivatele si tak mohou koupit neco, co jim za
> cenu nesrovnatelne nizsi, nez SCSI RAID radic, zajisti temer to same.

No, ted uz plnokrevny HW raid poridite od 3tis. korun, jestli se
nemylim...

> duvod proc bych takovy radic netlacil do Linuxu, je to, ze SW RAID je v
> Linuxovem jadre dost dlouho (ano, priznavam, jsem mlady a nic
> nepamatuju:-) ) a naproti tomu pravdepodobnost problemu s polo-HW
> radicem je v celku velka - prece jenom levne zbozi, ovladace pro tyhle
> radice neexistuji moc dlouho a vubec mi to pripada jako zbytecne
> vyhozeny 3 stovky navic za radic + nejaky ty nervy v kyblu pri

Ja tomu taky moc neverim. Budu ted nekdy instaloavt neco na takovy
"win raid" a zajimalo by me, zda kdyz pouziji ovladace od vyrobce a pak
prejdu na ovladace co jsou v kernelu, jestli ten raid zustane v poradku.
Spise bych rekl, ze ne, ale nevim. Je to jen pocit. Kazdopadne sem pak
mohu poslat zkusenosti...

> rozbehavani...

No, to je pravda. Ale myslim, ze kdyz uz nekdo dela z nejakeho duvodu "hw
raid" IDE disku, tak si klidne muze priplatit a poridit si plnokrevny
IDE RAID. Jak rikam, stoji to uz kolem 3tis... coz neni moc...

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488