SW RAID

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Leden 15 15:20:28 CET 2003

On Wed, 15 Jan 2003, Milan Roubal wrote:

> Tak to mi neni vubec jasne. Kdo to preruseni zahodi? znamena to tedy
> ze je pomalej procesor? co to znamena realne pro ten hardware (pro radic,
> pro disk) ze to preruseni nedorazi do procesoru?
> Zkus to prosim vysvetlit trochu podrobneji co se tam deje.

'lost interrupt' nastava, kdyz to zarizeni, ktere interrupt vyvolalo,
shodi signal prislusnem dratu driv, nez PIC dostane od procesoru signal
INTA, kterym procesor potvrzuje, ze o interruptu vi.

V bezne situaci, zarizeni ktere vyvolalo preruseni nahodi prislusny signal
na dratu (IR) k PIC, coz zase zpusobi, ze PIC nahodi prislusny signal
(INTR) na dratu k procesoru. Procesor na to odpovi zpatky signalem INTA.
PIC pote co obdrzi INTA PIC posle na sbernici "ukazatel" na ISR pro
interrupt s nejvyssi prioritou. Ale v pripade, ze PIC v tuhle chvili
zjisti, ze zadna z jeho IR linek neni nahozena (jde o draty od zarizeni,
signalizujici preruseni), tak dochazi k lost interruptu (a PIC posle
sekundarnimu PIC prislusne IRQ (7?)).
Takze lost interrupt nastava tehdy, kdyz PIC nevi, ktery interrupt
zpusobil, ze poslal INTR procesoru.
Takhle nejak si to pamatuju, ale za nic nerucim a pokud je to spatne, tak
vsechno zapru ;)

Kdyz Ti tohle linux hlasi, problem muze byt v leccems. Nejak jsem nestihl
zacatek threadu, takze nevim, jestli Ti to zacalo delat s novym jadrem,
nebo se to objevuje proste cas od casu nahodne. Zkus, mas-li moznost, jiny
radic disku, muze byt vadny. Zkontroluj /proc/interrupts a /proc/ioports,
jesti to vypada rozumne a bezkonfliktove...atd.

--
JiKos.