LDAP - centralni db uzivatelu

Tomas Hornicek dumber na dumber.sk
Čtvrtek Leden 16 17:08:24 CET 2003

On Thu, Jan 16, 2003 at 04:04:26PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	To ze AD a OpenLDAP jsou implementace nejake adresarove struktury se
> shodneme, ale to, ze AD je implementace protokolu LDAP a ze tim padem
> mohu na AD klast dotazy napr. pres LDAP Browser (takova sikovna utilitka
> s Web rozhrannim)... ci obecne jakymkoli LDAP klientem.  Kde se dozvim vice?

Ano aj Active Directory je v zasade LDAP (a celkom dobry), a je mozne
nad nim vykonavat nech nekecam 95% LDAPovych operacii. Nepouzivam
graficke rozhrania takze presne vam nepoviem ci zvladne LDAP Browser aj
AD, (povodne som ho pouzival ale moja LDAP databaza obsahuje cca 300k
zaznamov a pri takom pocte je LDAP Browser absolutne nepouzitelny.
Kazdopadne klasicke OpenLDAPove utility typu
ldapsearch vam na AD fungovat. Len je potrebne si dat pozor na bind pod
uzivatelom, preotze AD pouziva (aspon ten s ktorym som pracoval)
vzhladom na zvyk z inych LDAPov zvlastny typ zapisovania DNiek, take
priemerne DNko uzivatela mi vyslo na cc 80 znakov

Co sa tyka AD tak informacie najdete na microsoft.com co sa tyka
vseobecne LDAPu http://ldap-obsession.sk (aj ked vela tam toho este nie
e)

				Dumber
Sure, I'm paranoid! But am I paranoid enough? ;)

Tomas Hornicek  	http://www.dumber.sk
dumber na dumber.sk	http://www.ldap-obsession.sk