Omnibook HP4500xe

Martin 'MegaSoft' Mokry megac na ns.ipg.sk
Pátek Leden 17 15:36:41 CET 2003

On Thu, Jan 16, 2003 at 05:44:28PM +0100, Petr Skoda wrote:
> Dobry den,
>
> chtel bych se optat, zda zde ma nekdo stejny NB a podarilo se mu vyresit
Ano, mam xe4500s.

> nasledujici problemy (predesilam, ze znam obe stranky o instalaci Linuxu
> na tento typ - ale tohle se zda nikdo nezminuje):
>
> a) Po shozeni Linuxu - system se pochopitelne shodi korektne (RH8)a
Aj s vypnutim napajania ? Mne vypnutie napajania pri shutdowne prikazom
"powerdown" nefunguje.

> notebook nekam prenesu - kdyz ho chci zapnout, nereaguje na tlacitko a nic
> se nezapne - ani s ani bez pripojeneho zdroje. Zjistil jsem, ze bud pomuze
> vyndat baterii a zase zandat - a nebo stisknout reset (ale to znamena
> obratit masinu na hlavu a pichnout do nej hrotem propisovacky, coz je
> nekdy neprijemne)
Toto mi nerobi, moze to byt vada konkretneho kusu. Alebo je vcelku mozne,
ze to sposobuje nieco v kerneli co tam pridal RH.

> Podotykam, ze nedelam zadne hibernace apod..
> Vzhledem k tomu, ze kdyz chci system vypnout z nejakeho duvodu rucne -
> musim drzet par vterin vypinaci tlacitko - mam pocit, ze je v nem ATX
> zdroj a je nastaven jako u stolniho PC - pouhy stisk ho hodi do nejakeho
> suspend modu (a ten se mu asi nezdari) zatimco dlouhy  ho vypne -
Ano, je tam ATX zdroj (ak sa to da tak nazvat, zdroj notebookov je
diametralne odlisny od zdrojov stolnych PC), ale BIOS nema APM, podporuje
len ACPI. A ACPI vypinanie v kerneli nie je zatial 100% funkcne. A navyse
akcie ktore sa maju vykonat pri stlaceni niektore z tlacitiek obsluhovanych
cez ACPI ako napriklad POWER, LID SWITCH (detekcia sklopenia displeja) a
inych udalosti (vytiahnutie/vlozenie baterie, ...) obsluhuje "acpid".
Pozrite sa teda do konfiguraku tohto daemona (u mna /etc/acpi/*).
Upozornenie: format ACPI sprav je rozny v kerneloch 2.4.x a .2.5.x

> Bohuzel jsem nenasel ve velmi strucnem BIOSu zadny parametr - BIOS je tak
> chudy, ze mi pripada, ze tam musi byt nejake polozky zamerne skryty -
> nevite nekdo o programu na jejich zviditelneni ?
To by som aj ja rad ;-)

> B) s tim souvisi take otazka - je mozne nejak ovlivnit roztazeni
> standardniho VGA obrazu - konzoly na celou obrazovku ?
> Pokud totiz bootuju, objevi se jen maly obdelnicek 640x480 pixelu
> uprostred displehje ktery ma 1024x768 pixelu - to je neprijemne necitelne
> a nelze provozovat slusne zadne konzolove aplikace - napr mc je titerny a
> ma podivne hnede barvy ramecku (misto jasne zlutych)
Framebuffer, driver RADEON. Neviem ci je funkcny v kerneli 2.4.x ale v
2.5 je funkcny az od verzie cca 56. Ja terz fungujem na 2.5.58 a som
spokojny.

> U jinych NB byl v BIOSu parametr na roztazeni obrazu - i kdyz tam byly
> stejne fonty pixelove vyzvetsovane a tedy hrube, bylo to pekne citelne a
> barvy mc normalni.
>
> Stejny problem mam, pokud chci provozovat (z nostalgie) MSDOS s Turbo
> Pascalem apod ....
>

> Proste jako vy to VGA nechtelo ukazat poradne..
Neviem ci je mozne grafike nejakym sposobom povedat aby mensie rozlisenie
roztiahla na velkost displaya, ale ak hej tak nejaka utilita sa bude dat
downloadnut ...

> C)
> notebook strasne zarve kdyz se spletu na konzoli, nebo dat TAB na
> vyhledani souboru a je je jich tam vice. Nechi nic ze zvukem a zvukovkou,
> zadne audio apod, ale samotny beep je strasne silny.
> Zjistil jsem, ze pomuze dat "aumix" a v nem mute ale jednak to rve, ze
> nejaka vlajka nejde shodit (tusim clear vez vukovem driveru) a jednak to
> neztlumi uplne.
Neviem ako je to s drivermi v 2.4.x ale v 2.5.x sa pouzivanie speakera da
vypnut (Input Device/Misc/PC Speaker). V pripade ze je povoleny, jeho
hlasitost zavisi od hlavnej hlasitosti zvukovej karty (Vol), mne sa pri
boote nastavuje 60% a to pipa vcelku prijatelne. Ak je potrebne docasne
zakazat speaker inak ako nastavenim hlavnej hlasitosti na 0% (MUTE na Vol),
da sa to nastavenim 0%-nej hlasitosti na hlasitosti "Spkr". Lubovolna ina
nenulova hlasitost (aj 1%) znamena ze speaker je zapnuty. Na nastavovanie
hlasitosti pouzivam "nmixer". Da sa pouzivat aj neinterkaktivne, takze
nie je problem to dat do nejakeho inicializacneho skriptu.

> U xtermu umim prepnout na visual bell, ale jak v konzoli ?
> Netreba dodavat ze vsechny tlacitka na ztlumovani zvuku co jseou na
> klavesnici i na boku nefunguji .   Co s tim ?
To je jedna z veci ktore zatial riesim ...

> Typ NB je F4887H-AKB  BIOS 1.4
> Instalovan RH8.0
Ja na nom bezim na Gentoo Linuxe, beha k plnej spokojnosti. Uz nikdy viac
binarne balicky ;-))

> Uplne posledni dotaz - nasel jste nekdo kde je mikrofon ?
> Nebo tam opravdu neni vubec zabudovan ? Pripada mi to divne ze by na tomhl
> setrili ?
Nenasiel som ho ani ja nikde, iba zdierku na externy. Asi naozaj setrili.
Este par poznatkov:
Vanilla jadro 2.4.18/19 nevie prevadzkovat harddisk v UDMA mode, ide len
PIO, co da uzasnu rychlost 4 MB/s pri cca 60-80% vyuziti procesora systemom.
Vanilla jadro 2.5 od verzie cca 35 umozni aj UDMA mod, kde su prenosove
rychlosti cca 21-23 MB/s pri vyuziti procesora systemom na asi 5-7%.
To je TROSKU rozdiel ;-)))

Osobne mam s jadrom 2.5.x dobre skusenosti, pocas prevadzky mi este
ani raz nehodilo KERNEL PANIC, co sa ovsem neda povedat o konci shutdownu
pri pokuse vypnut napajanie ... a pri pokuse o pracu s DRM (napriklad
spustenie openGL aplikacie v Xoch pri zapnutom DRI) dojde k zamrznutiu
obrazu a klavesnice, ostatne aplikacie ostanu bezat (da sa prihlasit
cez ssh a rebootnut) ... ale s ohladom na to ze je to vyvojova rada,
drzi sa az prekvapivo dobre ...

--
Megac